سی و دومین سالگرد حمله موشکی به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس/ نامه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به فرمانده ناو آمریکایی وینسنس

سی و دومین سالگرد حمله موشکی به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس/ نامه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به فرمانده ناو آمریکایی وینسنس
چهارشنبه 11 تير 1399 - 20:43

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در سی و دومین سالگرد حمله موشکی به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس در نامه‌ای از فرمانده ناو وینسنس خواست تا با اعتراف به حقایق، دسترسی به عدالت قربانیان این جنایت تروریستی را فراهم کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

در نامه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم آمده است: آقای ویلیام راجرز، فرمانده سابق ناو وینسنس، جنابعالی در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، با شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در آسمان خلیج فارس، جنایت دیگری را علیه بشریت در تاریخ به نام خود ثبت کردید. در این جنایت هولناک ۲۹۰ انسان بی گناه در یک لحظه کشته شدند، که ۶۶ نفرشان کودک و ۵۳ نفر زن بودند.

این نامه می افزاید: مسئولین نابخرد آمریکایی به جای مجازات و مواخذه مجرم در دادگاه صالحه، جنابعالی را همچون آقای پاول تیبت در هیروشیما، مورد تشویق قرار داده و با اعطای مدال افتخار، غم و اندوه بازماندگان این فاجعه را مضاعف می کند. صرف نظر از این نمایش اعطای مدال، نام شما در کنار دیگر جنایتکاران همچون صدام، هیتلر، موسولینی، شارون و پاول تیبت در تاریخ به عنوان اسوه های رذالت، زنده خواهند ماند تا به عنوان نمادی از شرارت، سقوط اخلاق و تباهی در عبرت جامعه بشری درس‌آموز باشید.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این نامه تاکید کرد: توجیه جنایت با اعطای نشان افتخار به جنابعالی، دلیل روشنی بر طراحی و برنامه ریزی قبلی در ارتکاب این جنایت بوده و قرائن و شواهد دیگر نیز آن را تایید می کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، این نامه می افزاید: وجدان تنها قاضی درونی است که تبهکاران را پس از انجام جنایت مورد سرزنش قرار خواهد داد و هیچ راه فراری از این محکمه تا لحظه مرگ وجود ندارد که خودکشی هزاران نظامی کشور شما، بازگشته از خاورمیانه، موید آن است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در سی و دومین سالگرد وقوع فاجعه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۹۰ مسافر بیگناه، اعلام کرد آقای ویلیام راجرز، بازماندگان پس از گذشت سال ها همچنان منتظر پوزش و عذرخواهی جنابعالی هستند تا با بیان حقایق پشت پرده جنایت ناو وینسنس علیه هواپیمای مسافربری، فاجعه را مورد مرور و بازبینی قرار داده و قضاوت خود را برای جامعه بیان کنید تا اطلاع از حقیقت و دسترسی به عدالت برای بازماندگان فراهم شود.

در این نامه آمده است: امید است با این حرکت انسانی گام کوچکی در تخفیف مجازات خود در دادگاه افکار عمومی برداشته و وجدان های خفته دیگر را در پیروی از عقل سلیم و احترام به شان و کرامت انسان یاری کنید.

پربیننده ترین خبرها