حمایت ۷۸ درصدی روس‌ها از اصلاح قانون اساسی کشورشان

حمایت ۷۸ درصدی روس‌ها از اصلاح قانون اساسی کشورشان
پنج‌شنبه 12 تير 1399 - 11:42

طبق اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات روسیه بعد از شمارش بیش از ۹۹ درصد آراء، نزدیک به ۷۸ درصد شهروندان از اصلاح قانون اساسی این کشور حمایت کرده و حدود ۲۱ درصد به اصلاحات رای "نه" دادند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری «تاس»، اطلاعات منتشره از سوی کمیته مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه بعد از شمارش بیش از 90 درصد آراء ریخته شده به صندوق‌های رأی گویای آن است که حدود 77.93 درصد از رأی دهندگان از اصلاح قانون اساسی این کشور حمایت و با فراهم آمدن زمینه برای ادامه ریاست‌جمهوری «ولادیمیر پوتین» تا سال 2036 موافقت کرده اند.

بر اساس این داده‌ها، 21.26 درصد از رأی دهندگان روس نیز مخالف اصلاحات در قانون اساسی کشورشان هستند.

کمیته مرکزی انتخابات روسیه میزان مشارکت کلی شهروندان در همه پرسی را نیز 65 درصد اعلام کرده است.

جالب توجه است، در جمهوری چچن روسیه، بیشترین میزان مشارکت مردمی در همه پرسی درباره اصلاحات قانون اساسی در مقایسه با سایر مناطق روسیه مشاهده شده است. در چچن، میزان مشارکت رای دهندگان 93.12 درصد ثبت شد.

حوزه‌های رای گیری از تاریخ 25 ژوئن (5 تیرماه) در تمامی مناطق روسیه شروع به کار کردند. روز گذشته – چهارشنبه، اول جولای (11 تیر ماه) مرحله اصلی و نهایی رأی گیری بود. همه پرسی اصلاحات در ساعت 21:00 به وقت مسکو، در کلیه مناطق این کشور به پایان رسید.

تصمیم گیری درباره برگزاری همه پرسی طی چند روز به منظور جلوگیری از ازدحام زیاد جمعیت و افزایش احتمال شیوع عفونت ویروس کرونا در این رابطه اتخاذ شد.

پیشنهاد اصلاح قانون اساسی روسیه در ماه ژانویه سال جاری میلادی از سوی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین مطرح شد. وی بسته کلی اصلاحات اجتماعی، از جمله: ضمانت دستمزد کافی برای داشتن سطح زندگی متوسط، فهرست بندی حقوق بازنشستگی و پرداخت‌های اجتماعی و حمایت مالی از خانواده‌های دارای فرزند را ارائه داد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها