وحشت سعودی‌ها از پاسخ احتمالی یمنی‌ها به حملات هوایی عربستان

وحشت سعودی‌ها از پاسخ احتمالی یمنی‌ها به حملات هوایی عربستان
جمعه 13 تير 1399 - 17:25

فعالان شبکه‌های اجتماعی در عربستان با راه‌اندازی هشتگ "ریاض در وحشت"، از وحشت عربستان از پاسخ ارتش یمن به حمله هوایی ائتلاف سعودی به ملت یمن پرده برداشتند.

العالم ـ یمن

یکی از کاربران درباره این موضوع نوشت: ترس مسئولان رژیم سعودی بی‌جا نیست. موشک ها و هواپیماهایی که پس از طی صدها کیلومتر به تأسیسات آرامکو رسیده و آن را با دقت هدف قرار دادند، ترس و وحشت را به دل سعودی ها انداخته است.

کار دیگری درباره جنایات متجاوزان در داخل یمن نوشت: جنایت نسل کشی آل سبیعیان در استان مأرب و حمله به چند استان از جمله صنعا نشان می دهد که این تجاوز، تجاوزی احمقانه و بزدلانه است و لذا وحشت استان های سعودی از جمله ریاض را در نوردیده است.

یکی از کاربران یمنی درباره تغییر گسترده در اظهارات ائتلاف و ضعف آن در مقابل پایداری ملت یمن نوشت: در ششمین سال از جنگ یمن، سخنگوی ائتلاف متجاوز یمنی ها را به خاط هدف گرفتن شهرهای سعودی تهدید می کند، این امر نشان می دهد که رؤیای سعودی ها به جلوگیری از حملات موشکی و پهپادی یمنی ها محدود شد در حالی که پیش از این از نابودی و شکست یمن سخن می گفتند.

کاربر دیگری نوشت: به آمریکایی ها و مزدوران آنها می‌گوییم که در زیرزمین ها و پناهگاه ها بمانند و هیچگاه از آنجا خارج نشوند.

در همین راستا، کاربر دیگری با اشاره به آیه (أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ)، نوشت: به موجب قرآن، پاسخ حق ماست و قعطا پیروز خواهیم شد و پیروزی از جانب خداست و پاسخ ما به اذن خداوند تکان دهنده خواهد بود.

کاربر دیگری اما در خصوص قطعی بودن پاسخ یمنی ها به عربستان، گفت: پاسخ قطعی است و این واکنش در زمان مناسب اتفاق خواهد افتاد. عربستان باید به دنبال حفظ آرامش خود باشد؛ زیرا پاسخ یمنی ها قطعا در راه است.

یکی از کاربران نیز درباره سردرگمی عربستان و امارات در برابر ایستادگی مبارزان یمنی نوشت: حماقت آل سعود و آل زاید و سردرگمی آنها سبب می شود تا بیشتر گرفتار شوند. در حالی که گمان می کنند پیروز شدند. آنها در توهم بسر می برند.

کاربری نیز نوشت: تجاوزگری و محاصره بی تردید شکست خواهد خورد ومتجاوزان نیز ناکام خواهند ماند. ملت یمن به لطف خداوند دست به ایستادگی و مقاومت اسطوره ای زدند. خواری و ذلت دشمن حاکی از پیروزی بزرگ یمنی ها در آینده نزدیک است.

صنعا و دیگر استانهای یمن اخیرا شاهد حملات گسترده جنگنده های ائتلاف متجاوز بوده است. حملات دشمن خیابان ها و خانه های شهروندان و برخی کارخانه ها و کارگاه ها را هدف گرفت و خسارتهای گسترده ای به آنها وارد کرد.

تشدید حملات سعودی ها با تهدید محمد العاطفی وزیر دفاع یمن همزمان بود؛ محمد العاطفی تهدید کرد با انتخاب اهداف راهبردی و با استفاده از سلاح‌های بیشتری عمق خاک دشمن را هدف قرار خواهیم داد و این اقدامات می‌تواند تجاوزات را متوقف کند.

ناظران بر این باورند که تشدید درگیری ها در استانهای البیضا و مارب همزمان با پیشروی ارتش یمن و کنترل دو شهر ردمان و قانیه در البیضا و پیشروی به سمت شهرهای ماهلیه و العبیدیه، نشان می دهد که دشمن دارد نفس های آخر را می کشد.

پربیننده ترین خبرها