عقب نشینی رسانه سعودی از اقدام توهین آمیزش در اهانت به آیت الله سیستانی

عقب نشینی رسانه سعودی از اقدام توهین آمیزش در اهانت به آیت الله سیستانی
شنبه 14 تير 1399 - 22:00

اعتراض شدید رهبران و جریان‌های سیاسی مختلف عراق در کنار واکنش های گسترده مردمی و گروه‌های مقاومت اسلامی در شبکه‌های مجازی از روز جمعه و امروز شنبه نسبت به اقدام روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در کشیدن تصویر اهانت آمیز از آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق، سرانجام این روزنامه را مجبور به حذف این کاریکاتور کرد.

العالم - عراق

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "سومریه نیوز" عراق، الشرق الاوسط با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد: برخی پایگاه‌های خبری در عراق عمدا به کاریکاتوری که روز جمعه منتشر شده بود، ابعاد و مقاصدی داده‌اند که اصلا مطرح نبود.

در ادامه ادعاهای الشرق الاوسط برای توجیه حذف کاریکاتور موهن به آیت‌الله سیستانی آمده است: ما به ضوابط حرفه‌ای در برخورد با کشورها، شخصیت‌ها و مرجعیت دینی متعهد هستیم و این کاریکاتور به هیچ عنوان اشاره‌ای به شخص سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق نداشته است و ایشان محل احترام و قدردانی هستند.

این روزنامه مدعی شد: این کاریکاتور هرگز قصد اهانت به آیت‌الله سیستانی یا هیچ شخص یا نهاد عراقی را نداشته و تنها برای اشاره به دخالت‌های ایران در امور داخلی عراق منتشر شده است.

این تصمیم الشرق الاوسط پس از آن رخ می‌دهد که انتشار کاریکاتور موهن به مرجع عالیقدر شیعه در عراق با موجی از انتقادات، محکومیت‌ها در بین گروه‌های مختلف عراقی، کشورهای اسلامی را برانگیخته و جنجالی در شبکه‌های مختلف اجتماعی به راه انداخته است.

در همین ارتباط «دولت قانون» به ریاست "نوری المالکی"، ائتلاف «الفتح» به ریاست "هادی العامری"، فراکسیون «حکمت ملی» به ریاست "سید عمار حکیم" ائتلاف سائرون مورد حمایت "مقتدا صدر" به علاوه برخی تشکل‌های دینی و مذهبی مانند «جماعت علمای دین اهل سنت» (شیخ خالد الملا) و تشکل‌های صنفی هنرمندان و حقوقدانان به این اهانت واکنش نشان داده‌اند.

هتک حرمت به آیت‌الله سیستانی درحالی صورت می‌گیرد که پیروزی بر گروه تروریستی داعش به برکت فتوای جهاد کفایی بود که ایشان صادر و تمام ملت عراق از آن تبعیت کرده و با وحدت پیروزی بزرگی برای عراق، منطقه و همه جهان تحقق بخشیدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها