خشم تویتری عراقی‌ها از آمریکایی‌ها با راه‌اندازی پویش «آمریکا برو بیرون»

خشم تویتری عراقی‌ها از آمریکایی‌ها با راه‌اندازی پویش «آمریکا برو بیرون»
دوشنبه 16 تير 1399 - 09:33

فعالان عراقی با راه‌اندازی پویش «آمریکا برو بیرون» مراتب اعتراض خود به حضور آمریکا و نقض حاکمیت ملی کشورشان توسط اشغال‌گران آمریکایی و اقدامات غیر قانونی اشغالگران و سفارت این کشور در عراق را اعلام کردند.

العالم - عراق

کاربران عراقی فضای مجازی در کمپینی با هشتگ "آمریکا برو بیرون"، خواستار اخراج اشغالگران آمریکایی از کشورشان شدند. آنها شمن مرور جنایات آمریکا در حق ملت و کشور عراق از زمان اشغال آن در سال 2003 تا امروز، تازه ترین جنایت اشغالگران علیه حاکمیت ملی کشورشان را محکوم کردند. سفارت آمریکا در تازه ترین جنایت خود، بدون مراعات حقوق ملت عراق، اقدام به رزمایش نظامی با استفاده از فشنگ های جنگی در مرکز بغداد و در یک محله مسکونی پر جمعیت کرد.

یک کاربر با عنوان shaban aboonaeem، با ذکر جنایات اشغال گران آمریکایی آماری از قربانیان حضور نظامی آمریکا در عراق از زمان اشغال تا امروز ارائه کرد و نوشت که از زمان اشغال عراق در سال 2003 بیش از 140 هزار عراقی کشته و بیش از یک میلیون نفر مجروح شده اند و زیرساختهای این کشور نیز نابود شده است. اشغال گران همچنین از سلاح های ممنوعه استفاده کرده اند.

Sara نیز در توییت خود، فهرستی از جنایات آمریکا در حق ملت عراق ذکر کرده و نوشت: "آمریکا شر مطلق است؛

چه کسی دانشمندان و دکترها را کشت، آمریکا.

چه کسی فتنه فرقه گرایی را در عراق برانگیخت، آمریکا.

چه کسی میلیون ها انسان را آواره کرد و مظلومان را نابود کرد، آمریکا.

چه کسی کشور را غارت و اقتصاد را نابود کرد، آمریکا.

چه کسی دفاتر موساد و مزدوران و اراذل را به عراق راه داد، زندگی را نابود کرد و صدها قبر جدید ساخت، آمریکا.

آمریکا باید برود".

کاربر دیگری به نام صائب خلیل با تأکید بر عزم عراق برای اخراج اشغالگران آمریکایی نوشت: "تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه و بستن پایگاه های آنها شامل پایگاه اشغالگران در منطقه سبز هم می شود."

کاربر دیگری به نام مجتبی العلی با اکانت "الشایب" هم نوشت که سعادت و خوشبختی عراق فقط با اخراج اشغال گران آمریکایی محقق می شود.

کاربر دیگری با عنوان houssein m yehya هم تأکید کرد که چیزی که با قدرت گرفته نشود با سیاست هم به دست نمی آید. وی با تأکید بر گزینه مقاومت نوشت: "نه تحت الحمایگی بین المللی و نه وصایت سازمان ملل... نه به بی طرفی بین حق و باطل..

چیزی که با جنگ باز پس گرفته نشود با سازش هم به دست نمی آید..

شرافتمندانه ترین نمود استقلال این است که به ابرقدرت ها نه بگوییم.

با عزم و اراده .. با مقاومت .. محاصره را می شکنیم"..

کاربران در این کارزار، مسأله فلسطین را هم فراموش نکردند و بخشی از توییت های خود را به آن اختصاص دادند.

"لینا الزین"، یکی از کاربران با تأکید بر اینکه سرنوشت آمریکا و رژیم صهیونیستی هر دو زوال و نابودی است نوشت: "این سرزمین مال ماست و آمریکا شیطان بزرگ نابود می شود و صهیونیست ها هم دیر یا زود از فلسطین می روند."

کاربر دیگری به نام محمد السروری هم نوشت که آمریکا و "اسرائیل"، مشکل اصلی هستند و تنها راه حل، رهایی از سلطه آنهاست. "آمریکا همیشه دشمن صلح و ثبات جهانی بوده است. اگر جنگ نباشد، کارخانه های اسلحه سازی این کشور چطور کار می کنند.

اگر جنگ و منازعات مرزی و فرقه ای نباشند، هواپیماها و موشک های این کشور چطوری به فروش بروند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی مشکل اصلی هستند

تنها راه حل، مرگ آمریکا و اسرائیل است".

کاربران همچنین عکس ها و کاریکاتورهایی را با موضوع جنایات آمریکا، به منظور رساندن پیام خود به گوش اشغالگران منتشر کردند.

پربیننده ترین خبرها