نماینده عراقی:

سفارت آمریکا نمایندگی دیپلماتیک نیست، پایگاه نظامی است

سفارت آمریکا نمایندگی دیپلماتیک نیست، پایگاه نظامی است
دوشنبه 16 تير 1399 - 16:39

عضو پارلمان عراق ضمن تاکید بر ضرورت پاسخ دادن نخست وزیر در پارلمان درباره تمرین‌های نظامی آمریکا در منطقه الخضراء گفت که در هیچ سفارتخانه‌ای در دنیا سابقه نداشته که یک هزار نظامی در آن حضور داشته باشند.

العالم - عراق

«فاضل جابر» عضو پارلمان عراق روز دوشنبه از کمیته امنیت و دفاع پارلمان این کشور خواست از نخست وزیر برای بیان واقعیت تمرین‌های نظامی اخیر در سفارت آمریکا توضیح بگیرد تا معلوم شود که اصلا دولت از قبل در جریان آن قرار گرفته است یا خیر.

جابر در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» آزمایش سامانه دفاع هوایی توسط سفارت آمریکا در منطقه الخضراء در قلب بغداد را نقض آشکار حاکمیت ملی عراق ولو به موافقت الکاظمی خواند و گفت: «کمیته امنیت و دفاع پارلمان باید از دولت برای بیان واقعیت این قضیه توضیح بخواهد».

وی تمرین‌های نظامی آمریکا را موجب ترس و نگرانی افکار عمومی در عراق خواند و گفت: «سفارت آمریکا در منطقه الخضراء دیگر یک نمایندگی دیپلماتیک نیست، زیرا بیش از یک هزار نظامی آمریکایی در آنجا مستقر هستند، چیزی که درباره هیچ سفارتخانه‌ای در دنیا سابقه ندارد».

جابر گفت: «الکاظمی باید به پارلمان دعوت شود تا مجموعه سوال‌هایی و از جمله اینکه آیا از قبل در جریان تصمیم آمریکا برای برگزاری تمرین نظامی در منطقه الخضراء بوده است یا خیر، جواب بدهد».

رسانه‌های عراق عصر شنبه هفته جاری از اقدام سفارت آمریکا در بغداد در راه اندازی و آزمایش سامانه دفاع هوایی در منطقه سبز بغداد خبر دادند. این اقدام آمریکایی‌ها اعتراض طیف‌‌ها و گروه‌های عراقی را در پی داشت و هشتگ «#قاعدة_مو_سفارة» (سفارت نیست پایگاه نظامی است) راه انداختند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها