گفتگوی اختصاصی العالم با وزیر کشاورزی سوریه؛ قانون سزار و امنیت غذایی در این کشور

سه شنبه 17 تير 1399 - 23:07

وزیر کشاورزی سوریه در برنامه "ضیف و حوار" که از شبکه خبری العالم پخش می شود، درباره پرونده امنیت غذایی در سوریه در مرحله آتی بویژه پس از تشدید تحریم ها و اجرایی شدن قانون سزار و نحوه تعامل دولت سوریه با این تحریم ها سخن گفت.

العالم ـ سوریه

احمد القادری گفت: قوانین غربی ها علیه کشورهای مقاومت مساله وارد کردن هر آنچه که به مساله تولید زراعی و دیگر مایحتاج شهروند سوری مربوط می شود، تاثیر خواهد گذاشت، اما برنامه های موجود و اراده قوی کارکنان بخش کشاورزی مساله ای بسیار مهم برای مقابله با این قوانین ظالمانه است.

وزیر کشاورزی سوریه افزود: بخش زراعت در سوریه از چندین دهه تجربه های بسیاری کسب کرده است؛ از آن زمان که سوریه تحت محاصره قرار گرفت و تولید گندم در داخل کشور نیاز شهروندان را برآورده نمی کرد؛ در آن زمان به منظور توسعه بخش زراعی، به انجام پژوهش های علمی و گسترش زمین های زراعی و وام دهی و قیمت گذاری مناسب برای کشاورزان و.. تکیه کردیم.

القادری توضیح داد که این مساله سبب شد تا سوریه از کشور وارد کننده گندم به کشوری خودکفا در این زمینه تبدیل شود و اینک تجربه ای منحصر به فرد در جهان عرب در زمینه تکیه بر توانمندی های خود دارد.

وزیر کشاورزی سوریه تصریح کرد: با این حال جنگ سوریه از سال 2011 بر تمام بخش ها از جمله بخش زراعی تاثیر گذاشت؛ چنانکه میزان خسارتها در این بخش به حدود 16 میلیارد دلار رسید. تروریستها از همان ابتدای بحران نهادهای تولید کننده در سوریه را هدف گرفته بودند. با این حال بخش زراعی در طول سالهای جنگ ثابت کرد که می تواند با حفظ توانمندی های خود در بدترین شرایط نیز به تولید ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد که سوریه امروز تلاش می کند تا از میزان واردات بکاهد و بر توانمندی های داخلی تکیه می کند و با کشورهای دوست و در راس آنها ایران و روسیه همکاری کند تا بر تدابیر ظالمانه غرب علیه شهروند سوری غلبه یابد.

پربیننده ترین خبرها