نماینده سوریه در سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی یک جنایت تروریسم بین المللی است

نماینده سوریه در سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی یک جنایت تروریسم بین المللی است
پنج‌شنبه 19 تير 1399 - 19:28

نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل و نهادهای بین المللی دیگر در ژنو تاکید کرد که ترور سردار سلیمانی با پهپادهای آمریکایی یک جنایت تروریسم دولتی است.

العالم ـ سوريه

به گزارش العالم، "حسام الدین آلا" امروز پنجشنبه در نشست شورای حقوق بشر در ژنو گفت: افزایش استفاده آمریکا و رژیم اشغالگر اسراییلی و نظام ترکیه از پهپادها در انجام عملیات نظامی و تروریسم دولتی، ناشی از سکوت شورای امنیت و ناتوانی آن در جلوگیری از چنین اقداماتی است که به صلح و امنیت بین المللی ضربه می زند و قوانین بین المللی و پیمان های سازمان ملل را زیر پا می گذارد.

آلا افزود: بهانه های این کشورها برای توجیه جنایتهای خود درواقع با اصل احترام به حاکمیت کشورها و منع استفاده از زور در روابط بین الملل تناقض دارد. اظهارات گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره دست یافتن گروههای تروریستی وابسته به داعش و جبهه النصره به تکنولوژی پهپادها و استفاده از آنها در سوریه بهترین دلیل بر این مدعاست که این گروهها از حمایتهای گسترده ای برخوردارند در حالی که قوانین بین المللی ارائه کمک به گروههای مسلح تروریست را منع کرده است.

نماینده دائم سوریه در ژنو خاطرنشان کرد که اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی که نقشی بارز در مبارزه با تروریسم داشت، جنایت تروریسم دولتی به شمار می آید؛ خطرات این جنایت فراتر از آن است که آن را صرفا یک عملیات قتل عادی نامید و یا آن را با بهانه هایی که هیچ پایه و اساس قانونی ندارند، توجیه کرد.

پربیننده ترین خبرها