همزمانی تحریم و عذرخواهی بریتانیا از سعودی؟

همزمانی تحریم و عذرخواهی بریتانیا از سعودی؟
جمعه 20 تير 1399 - 22:01

العالم - عربستان سعودی

خبر:

پس از آن‌که وزارت امور خارجه انگلیس شماری از مقامات سعودی را به‌خاطر نقض حقوق بشر تحریم کرد، وزیر دفاع این کشور در تماسی تلفنی از مقامات ریاض دلجویی کرد.

تحلیل:

- دلجویی وزیر دفاع انگلیس از شاهزاده خالد برادر بن سلمان و معاون وزیر دفاع بدین معناست که برای بریتانیا همچون ترامپ اقتصاد مقدم بر امنیت و صلح است. ادعای دلجویی بریتانیا از سعودی را ایندیپندنت مطرح کرده و رسانه های سعودی آن را با افتخار بازنشر کرده اند!

- تماسهای پرحجم خالد با مقامات بریتانیا طی سه هفته اخیر و انعقاد قرارداد خرید سلاح سعودی از بریتانیا همزمان با تحریم چند شخصیت سعودی مرتبط با قتل خاشقچی از سوی بریتانیا یادآور اهانتهای مکرر ترامپ به ملک سلمان و حاکمیت سعودی و حمایت از این رژیم در ماجرای قتل خاشقچی است. جالب آنکه هر دو رفتار بریتانیا و آمریکا، حاکمان سعودی را ذوق زده کرد و به وجد آورد.

- به نظر می رسد ماجرای بوس و کنار سعودی و بریتانیا در کنار تنبیه انگلیسی آل سعود به انعقاد قرارداد خرید سلاح ختم نشود و با توجه به رویکردهای رسانه ای شده اخیر بریتانیا در یمن و نزدیک شدن انصارالله به مارب بایستی منتظر تحولات جدیدی در این کشور بود؛ تحولاتی که این بار بیش از هر چیز رنگ و بویی انگلیسی خواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها