ترامپ و نتانیاهو و حسرت پیروزی بر ایران!

ترامپ و نتانیاهو و حسرت پیروزی بر ایران!
يکشنبه 22 تير 1399 - 12:49

با توجه به اینکه ایران امروز از هر زمان دیگری قوی تر است و ترامپ و نتانیاهو به خیالبافی درباره پیروزی علیه ایران رو آورده اند.

العالم - کشکول

نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر نهادها و سازمان هایی است که با نظارت رهبر فرزانه و توسط اندیشمندان اداره می شوند. این نهادها نه تنها دشمن و توطئه ها و نقشه هایش را دست کم نمی گیرند بلکه تحرکات او را به دقت زیر نظر گرفته و گزینه های متعددی را برای مقابله با هر گونه تحرک احتمالی او در نظر گرفته اند؛ آنها چنانچه احساس خطر کنند لحظه ای در دفاع از خود و منافعشان تردید نمی کنند. همین استراتژی است که ایران را طی چهار دهه گذشته حفظ کرده و باعث پیشرفت آن شده است و در این بین، چیزی جز شکست و سرخوردگی نصیب دشمنان نشده است.

امروز استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و عناصر عرب مرتجع وابسته به آنها تمام امکانات تبلیغاتی و سیاسی خود را برای جنگ روانی علیه ایران به کار گرفته و می کوشند به هر قیمتی که شده در آخرین لحظه، ضربه ای به ایران بزنند تا شاید با ترویج دروغ و اخبار جعلی، جان دوباره ای به آمال و آرزوهای ترامپ و نتانیاهو بدهند.

از مجموع حوادث و اخبار جعلی که رسانه های آمریکایی، اسرائیلی و عربی مرتجع شایع کردند فقط یکی درست است و آن حادثه انفجار در تأسیسات هسته ای نطنز در استان اصفهان است. ایران بلافاصه خبر این انفجار را اعلام و عکس ها و تصاویری را از این حادثه منتشر کرد. این حادثه در سالنی رخ داد که روی زمین در حال احداث بود؛ علل و عوامل این حادثه مشخص شد اما ایران به دلایل امنیتی آن را اعلام نکرد.

غیر از این حادثه، تمام حوادثی که رسانه های وابسته در جهات خدمت به روج و روان ورشکسته ترامپ و نتانیاهو شایعه کردند، صرفا خیالبافی این رسانه ها بوده است. ظاهرا این رسانه ها قصد ندارند دست از شایعه پراکنی و دروغ بافی بردارند تا شاید از این رهگذر محبوبیتی برای این دو مرد ایجاد کرده و آنها را از سراشیب سقوط بازگردانند. روزنامه نیویورک تایمز، این بار تمام تلاش خود را برای جنگ روانی علیه ایران به کار گرفت؛ این روزنامه روز جمعه گذشته با انتشار گزارشی، از "نقشه های هالیوودی" ترامپ و نتانیاهو برای ترور فرماندهان ارشد نظامی و حمله به تأسیسات هسته ای ایران خبر داد. طبق این گزارش این دو نفر ظاهرا "عزم خود را برای اجرا کردن این نقشه جزم کرده اند".

ما در اینجا قصد نداریم به این گزارش جواب بدهیم. با این حال بار دیگر اعلام می کنیم که همه گزارش ها و خبرهایی که در رسانه های وابسته به آمریکا ، رژیم صهیونیستی و عرب های مرتجع سعودی و اماراتی منتشر می شوند چیزی جز جنگ روانی نیستند؛ این قبیل رسانه ها صرفا به دنبال خلق پیروزی های خیالی برای دولت ورشکسته آمریکا در مقابل ایران و مقاومت اسطوره ای این کشور در طول چهار سال گذشته هستند. آنها می کوشند نتانیاهو، نخست وزیر فاسد رژیم صهیونیستی را – که در آستانه محاکمه است – نجات دهند.

ترامپ اگر واقعا جرأت حمله به ایران را داشت، جان بولتون، مشاور امنیت ملی خود را برکنار نمی کرد. بولتون در خاطرات خود فاش کرده است که تنها هدفش از پیوستن به دولت ترامپ، حمله به ایران بود. ترامپ این موضوع را تأیید کرده است؛ وی گفته است که اگر بولتون در سمت خود باقی می ماند، حتما تا الان 4 تا جنگ راه انداخته بودیم.

ترامپ اگر جرأت حمله به ایران را داشت، حتما طی چهار سال گذشته مقدمات این کار را فراهم کرده بود و بهانه های لازم را به دست آورده بود که از جمله آنها سرنگونی پهپاد غول پیکر آن توسط ایران، موشکباران پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، نقض تحریم ونزوئلا و توقیف نفتکش انگلیسی و شکست حقارت بار توطئه های آمریکا علیه سوریه و کل منطقه بود.

ترامپ اگر جرأت حمله به ایران را داشت، به جنگ روانی و تهدیدهای تو خالی بسنده نمی کرد و چنین وانمود نمی کرد که خود و رفیقش نتانیاهو در حوادث طبیعی و اتفاقی در ایران دست دارند.

ایران امروز از هر زمان دیگری قوی تر است و آمریکا که خود مدعی ابرقدرتی جهان است این حقیقت را می داند؛ رژیم صهیونیستی هم که مدعی است ارتش شکست ناپذیر دارد، به این حقیقت واقف است و همین موضوع است که حسرت یک پیروزی واقعی بر ایران را به دل ترامپ و نتانیاهو گذاشته و آنها را وادار به خیالبافی درباره پیروزی های خیالی کرده است.

پربیننده ترین خبرها