وقتی غربی ها برای مردم سوریه اشک تمساح می ریزند!

وقتی غربی ها برای مردم سوریه اشک تمساح می ریزند!
يکشنبه 22 تير 1399 - 23:06

شورای امنیت سازمان ملل در راستای تداوم سیاست های غربی در منحصر کردن کمک های ارسالی فقط به مناطق تحت کنترل گروه های مسلح در سوریه، با تصمیم  ارسال کمک ها به سوریه تنها از طریق گذرگاه "باب الهوی" در مرزهای ترکیه در شمال غرب سوریه موافقت کرد.

العالم ـ کشکول

این تصمیم را آلمان و بلژیک دو عضو غیردائمی شورای امنیت و مسئول بخش حقوق بشری در پرونده سوریه در سازمان ملل تهیه و تدوین کردند. 12 عضو به نفع این تصمیم رای دادند و 3 عضو شورای امنیت شامل روسیه و چین و جمهوری دومینیکن از رای دادن امتناع کردند.

روسیه و چین با پیش نویس لایحه شورای امنیت در خصوص ارسال کمک ها به سوریه به علت عدم هماهنگی با دولت سوریه مخالفت کردند. ارائه کمکها به مناطق سوریه به همراه احترام به حاکمیت کشورها مساله ای بسیار مهم است و عدم مشارکت آنها در رای گیری به این دلیل بوده است که این کمک ها به منطقه ای تحت سیطره تروریست ها ارسال می شود.

آنچه که درباره ارسال کمک ها شک برانگیز است، آن است که چهارشنبه گذشته شورای امنیت به تحریک امریکا با پیش نویس لایحه روسیه برای ارسال کمک ها به سوریه از یک مرز مشخص مخالفت کرد. کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل اعضای شورای امنیت را تحریک به مخالفت با طرح روسیه کرد؛ این امر نشان می دهد که هدف از طرح فعلی و ارسال این کمکها تنها از طریق گذرگاه باب الهوی در واقع حمایت از گروههای مسلح است.

کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و رسانه های متعدد در خصوص بعد انسانی بحران سوریه به نفاق و دورویی و دروغ گویی می پردازند و از شورای امنیت به عنوان پلی برای اجرای طرح های خود استفاده می کنند. مسلما آنها در پی تحقق صلح و امنیت بین المللی نیستند. نقش غربی ها در حمایت از جنگ تروریستی کاملا اثبات شده است. نیروهای سوریه همچنان سلاح و تجهیزات نظامی و پزشکی پیشرفته ساخت غرب در مناطق آزاد شده کشف می کنند که این امر بیانگر حمایت گسترده غربی ها از تروریست ها است.

این کمک ها که قرار است به تروریست ها ارسال شود (تروریست ها بر 20 درصد از خاک سوریه مسلط هستند و در ادلب مستقر هستند) سبب خواهد شد تا تروریست ها به ساماندهی اوضاع خود بپردازند؛ گویی که زندگی آنها از زندگی ملت سوریه مهمتر است؛ مردمی که بهای جنگ ژئوپلتیک میان کشورهای بزرگ را می پردازند اما واقعیت آن است که سوریه بیش از آنکه به کمک نیاز داشته باشد به رها شدن از این تروریسم اقتصادی و جنگ تروریستی نیاز دارد، و می بایست غربی ها که ادعای انسانیت می کنند به جای کمک به تروریست ها، دست تروریسم را از سوریه قطع می کردند.

پربیننده ترین خبرها