گفت‌وگوی ظریف با وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن

گفت‌وگوی ظریف با وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن
سه شنبه 24 تير 1399 - 14:31

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی با وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت:‌جمهوری اسلامی ایران علیرغم ایجاد محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها به اتخاذ تدابیر لازم به منظور ارسال کمک‌های انسانی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا در یمن ادامه می‌دهد.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای، با هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و یمن از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

*ظریف: یمن متعلق به همه گروه‌های یمنی است

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می‌داند و در این خصوص همکاری سازنده‌ای با طرف‌های ذیربط یمنی و بین‌المللی برای طرح صلح یمن داشته است.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تنها راه ثبات و استقرار یمن، حفظ تمامیت ارضی، وحدت بین گروه‌های یمنی و انجام گفت‌وگوهای فراگیر سیاسی بین گروه‌ها و احزاب مختلف برای تشکیل دولت متحد و فراگیر است، زیرا یمن متعلق به همه گروه‌های یمنی است.

*به اتخاذ تدابیر لازم برای ارسال کمک‌های انسانی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم تجاوز و محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف و توقیف کشتی‌های حامل مواد غذایی و سوخت در شرایط همه گیری ویروس کرونا، را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم ایجاد محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها به اتخاذ تدابیر لازم به منظور ارسال کمک‌های انسانی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا ادامه می‌دهد و همانند گذشته نهایت تلاش خود را برای پیشبرد روند مذاکرات صلح یمن با هدف رفع محاصره، برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات سیاسی در رایزنی‌های متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی به کار می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها