سیلی‌های سوریه به تهیه‌کنندگان گزارش‌های گمراه‌کننده سازمان ملل

سیلی‌های سوریه به تهیه‌کنندگان گزارش‌های گمراه‌کننده سازمان ملل
چهارشنبه 25 تير 1399 - 14:36

دولت سوریه از هر تریبونی برای افشای حجم گمراهی و فریبی که در گزارش‌های بین‌المللی و سازمان ملل درباره سوریه مطرح می‌شود، استفاده می‌کند؛ گزارش‌هایی که به دور از واقعیت و تحت فشار گروهی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده تهیه می‌شود.

العالم- درگوشی

بله، "حسام‌الدین آلا" فرستاده دائم سوریه در سازمان ملل در ژنو، روز گذشته در جریان نشست شورای حقوق بشر در ژنو با ارائه توضیحاتی درباره گزارش منتشر شده از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره اوضاع وخیم انسانی در ادلب گفت: "این گزارش هم مانند گزارش‌های پیشین به دور از واقعیت میدانی در سوریه است. این گزارش به هیچ وجه اقدامات تروریست‌های خط گرفته از خارج و همچنین تجاوزات مکرر آمریکایی‌ها و ترکیه به تمامیت ارضی سوریه را در نظر نگرفته است. واشنگتن اقدامات قابل توجهی را در جهت تنبیه بی‌جهت ملت سوریه انجام داده است."

عملیات ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن در ادلب عملیات مبارزه با تروریسم جهانی و برخاسته از عمق ایمان و وطن‌پرستی و تأکید بر حمایت از جان بی‌گناهان و حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشورشان است. استناد ادعاها و اتهامات بین‌المللی و سازمان ملل علیه سوریه بر طرف‌های مرتبط با گروه‌های تروریستی است که در ریختن خون ملت سوریه مشارکت داشته‌اند. تلاش دولت سوریه نیز رویارویی و مبارزه با تروریسم و نیز آزادسازی مناطق تحت اشغال گروه ‌های تروریستی مرتبط با داعش و نیز هزاران عنصر تروریستی خارجی است که توسط کشورها و دولت‌های غربی و عربی به سوریه منتقل شده‌اند.

اصرار کشورهای غربی در نشست اخیر شورای امنیت برای ارسال کمک‌های انسانی به مناطق تحت اشغال تروریست‌ها از طریق گذرگاه‌های مرزیِ غیرقانونی حجم سیاسی‌کاری این کشورها را نشان می‌دهد.

اشک ریختن کشورهای غربی به اوضاع انسانی در سوریه که بخشی از آن به دلیل تحریم‌های سخت علیه این کشور است بزرگ‌ترین دلیل برای اثبات همکاری میان آنها و گروه‌های تروریستی است که دست‌شان به خون مردم سوریه آغشته شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها