مرحله سکوت انتخاباتی در سوریه آغاز شد

 مرحله سکوت انتخاباتی در سوریه آغاز شد
شنبه 28 تير 1399 - 16:41

سوریه فردا یکشنبه شاهد برگزاری سومین دور انتخابات مجلس الشعب(پارلمان) این کشور است و از صبح امروز وارد مرحله سکوت انتخاباتی شده است.

العالم - سوریه

«قاضی«سامر زمریق» رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه گفت که از امروز شنبه مرحله سکوت انتخاباتی آغاز شده و هیچ یک از نامزدهای انتخابات حق هیچگونه تبلیغات انتخاباتی را ندارند.

زمریق در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) افزود که به موجب قانون انتخابات عمومی، تبلیغات انتخاباتی همه نامزدها از امروز شنبه در تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی متوقف شده است.

به موجب ماده ۵۸ قانون انتخابات عمومی سوریه، تبلیغات انتخاباتی ۲۴ ساعت پیش از زمان مشخص شده برای برگزاری انتخابات بایستی متوقف شود و هیچ یک از نامزدهای انتخابات حق تبلیغات را ندارند.

وی درباره واجدین شرایط رأی‌دهی نیز تصریح کرد که تمامی شهروندان سوری که ۱۸ سال تمام داشته و منع قانونی برای شرکت در انتخابات ندارند و علاوه بر آن نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

سومین دور انتخابات مجلس الشعب(پارلمان) قرار است فردا یکشنبه برگزار شود و این در حالی است که این انتخابات تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا دو بار به تعویق افتاده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها