کره جنوبی نخستین ماهواره نظامی خود را با موشک اسپیس ‌اکس به فضا فرستاد

کره جنوبی نخستین ماهواره نظامی خود را با موشک اسپیس ‌اکس به فضا فرستاد
سه شنبه 31 تير 1399 - 07:56

شرکت خصوصی آمریکایی اسپیس‌اکس به تدریج نقش پررنگتری در مأموریت‌های فضایی بر عهده می‌گیرد.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید نخستین ماهواره صرفا نظامی مخابراتی خود را با کمک شرکت خصوصی اسپیس‌ اکس به فضا فرستاده است.

ماهواره «آناسیس-۲» سوار بر موشک فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا به فضا فرستاده شد.

با ارسال این ماهواره به فضا و در صورت موفقیت در استفاده از آن، کره جنوبی در میان اندک کشورهایی قرار می‌گیرد که ماهواره‌های مخابراتی تنها با هدف نظامی در مدار زمین قرار داده‌اند.

بنا بر اعلام سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع کره جنوبی، قرار است این ماهواره در ۶۳۰ کیلومتری زمین با مرکز عملیات فضایی تولوز فرانسه ارتباط برقرار کند. طی دو هفته آینده نیز قرار است ماهواره در ۳۶۰۰ کیلومتری مدار زمین قرار گیرد. ارتش کره جنوبی از پاییز پیش‌رو کنترل ماهواره را به‌طور کامل در دست خواهد گرفت.

پروژه ارسال این ماهواره بخشی از بسته مشوق‌هایی‌ست که با خرید ۴۰ فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکا، به کره جنوبی داده شده‌است. شرکت لاکهید مارتین، سازنده اولیه ماهواره از سال ۲۰۱۶، شرکت ایرباس را در ساخت ماهواره سهیم کرد.

سازمان صنایع دفاعی کره جنوبی می‌گوید این ماهواره جایگزین آناسیس-۱ می‌شود که تا کنون هم برای موارد غیرنظامی و هم موارد نظامی کاربرد داشت.

شرکت آمریکایی اسپیس‌اکس که موسس آن ایلان ماسک است، در خرداد ماه نیز با موشک دو مرحله‌ای فالکون ۱۹ فضاپیمای حامل دو فضانورد آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده بود؛ اتفاقی که طی ۹ سال گذشته از خاک آمریکا رخ نداده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها