در گفتگو با العالم مطرح شد؛

هشدار عطاالله حنا به کشورهای عربی دنباله رو رژیم اشغالگر

سه شنبه 31 تير 1399 - 23:10

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس با تاکید بر اینکه عادی سازی روابط با صهیونیست ها یک خیانت است، اظهار داشت: کشورهایی که به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر روی آوردند، بهای سنگینی خواهند پرداخت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

مطران عطاالله حنا در برنامه "ضیف و حوار" که از شبکه خبری العالم پخش می شود، گفت: پیام من به آنهایی که به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر روی آورده اند، آن است که عادی سازی خیانت و مشکل این است که برخی از مرحله عادی سازی به مرحله خطرناک تری منتقل شدند؛ آنها به طور کامل خود را در آغوش صهیونیست ها و آمریکایی ها انداختند و از مرحله عادی سازی روابط به مرحله توطئه و پیوستن کامل به طرح هایی با هدف حذف مساله فلسطین منتقل شدند. آنها باید بدانند که امروز نوبت فلسطین و فردا نوبت آنها فرا می رسد.

وی افزود: آنها بهای سنگینی بابت این خیانت خود پرداخت خواهند کرد و فلسطینی ها به رغم تمام توطئه ها پیروز خواهند شد و کسانی را که به عادی سازی روابط با صهیونیستها روی آوردند، به زباله دان تاریخ خواهند انداخت؛ زیرا آنها بخشی از طرح ترامپ و یا همان "معامله قرن" هستند و ما در میهن خود باقی خواهیم ماند و صدای ناقوس به صدا خواهد آمد و صدای الله اکبر در مساجد بلند خواهد شد. مسلمانان و مسیحیان در مبارزه خود متحد و برادرند؛ آنها ملتی واحد هستند و از مساله واحدی دفاع می کنند.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس درباره اقدامات سریع رژیم اشغالگر خواه درباره معامله ترامپ و یا الحاق بخشهایی از کرانه باختری و جولان اشغالی گفت: این اقدامات صهیونیست ها نشان می دهد که رژیم اشغالگر از وجود ترامپ در قدرت بهره برداری می کند؛ این بدان معنا نیست که رؤسای جمهور قبل از ترامپ و یا آنهایی که پس از او به قدرت خواهند رسید، از ترامپ بهترند، اما ترامپ گستاخ ترین رییس جمهور در تاریخ آمریکاست که به نژادپرستی خود افتخار می کند. بنابراین نتانیاهو و رژیم صهیونیستی گمان می کنند که باید از این فرصت طلایی استفاده کنند و طرح های خود را اجرایی کند پیش از آنکه ترامپ کاخ سفید را ترک کند.

مطران حنا افزود: مقامات صهیونیست همچنین از مساله دیگری نیز بهره برداری می کنند و آن وضعیت جهان عرب است. کشورهایی که همچنان مساله فلسطین را در اولویت قرار دادند، آمریکا و صهیونیستها علیه آنها توطئه چینی کردند و برای ویرانی آنها تلاش کردند. این امر بر عراق و سوریه و یمن صدق می کند؛ و درواقع تمام کشورهایی که با طرح های صهیونیستی و آمریکایی مخالفند، در معرض تهدید و توطئه قرار می گیرد. از سوی دیگر تخریب و ویرانی در برخی کشورهای عربی با حمایت مالی برخی کشورهای عربی نفت خیز صورت گرفت؛ در حالی که این اموال می بایست برای حمایت از مساله فلسطین و ایستادگی ملت فلسطین هزینه می شد؛ اما این اموال در راستای خدمت به طرحهای ضد اسلامی صرف شد.

پربیننده ترین خبرها