در پی دیدار نخست‌وزیر عراق با مقام معظم رهبری

راه‎ اندازی هشتگ «آمریکایی‌ها میهمان شما را در خانه شما ترور کردند» در محکومیت ترور سردار سلیمانی

راه‎ اندازی هشتگ «آمریکایی‌ها میهمان شما را در خانه شما ترور کردند» در محکومیت ترور سردار سلیمانی
چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 19:57

فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق پس از دیدار و گفت ‎و گوی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با مقام معظم رهبری، در محکومیت اقدام جنایت‎آمیز آمریکا در ترور سردار سلیمانی، هشتگ «آمریکایی‌ها میهمان شما را در خانه شما ترور کردند» به راه انداخته‎اند.

العالم- سوشیال مدیا

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق فرمودند: "آمریکایی‌ها میهمان شما، شهید سلیمانی را در خانه شما ترور کردند و صریحاً به این جنایت اعتراف کردند که این موضوع کوچکی نیست. ایران هرگز این جنایت را فراموش نخواهد کرد و قطعا ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد."

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق در واکنش به این بیانات رهبری، با ایجاد هشتگ #الامریکیون_اغتالوا_ضیفکم_ بدارکم_ ( آمریکایی‌ها میهمان شما را در خانه شما ترور کردند)، جنایت آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت "شهید قاسم سلیمانی" و "َشهید ابومهدی المهندس" در بغداد را محکوم و بر ضرورت اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و محاکمه مجرمان تأکید کردند.

کاربری به نام "بنت العراق" در توییتر نوشته است: سخنان آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به الکاظمی وجود هر عرب آزاده‌ و عراقی غیور را تکان می‌دهد، و میهمان در نزد عرب‌ها امنیت دارد و عزت در خانه میزبان خدشه‌دار نمی‌شود."

" HASNAWI SALAAM" نوشته است: "آیا ما واقعا عرب هستیم یا اسم‌مان عرب است؟ دشمنی جرات می‌کند دو تن از رهبران را که میهمان‌مان بودند ترور کند. عزت، شهامت و میهن‌پرستی عرب‌ها کجاست، آیا غیرت عرب‌ها تمام شده و تاریخ مصرفش پایان یافته است."

" Alawy 313 " نیز با بازنشر بیانات رهبر معظم انقلاب نوشته است: ما هرگز شما را فراموش نخواهیم کرد ای امام عزیز.

حساب کاربری "حسن مقاومه" نوشته است: "حاکمیت عراق برای جنگنده‌های آمریکایی مباح است و از دولت عراق می خواهیم به این جنایت پاسخ دهد."

حساب کاربری "زهور بغداد" نیز خاطرنشان کرد: آمریکا، خاورمیانه را آتشی ملتهب کرده است.

"هادی المیاحی" نیز بر ضرورت اخراج نیروهای اشغالگر از عراق تأکید کرده است.

ناظران تأکید دارند سفر مصطفی الکاظمی به تهران و مواضع و نتیجه‌گیری‌های ناشی از آن در همه سطوح سیاسی، اقتصادی، امنیتی و بهداشتی ثابت کرد که روابط ایران و عراق، روابطی ریشه‌دار و عمیق است و این روابط، عمیق‌تر از آن است که با تغییر دولت‌ها در عراق، تحت تاثیر قرار گیرد زیرا ایران و عراق منافع مرتبط و چالش‌های مشترک دارند و ایران طی سال‌ها و دهه‌های اخیر ثابت کرده است که همپیمانی است که می‌توان در بحران‌ها و سختی‌ها به آن اعتماد کرد.

پربیننده ترین خبرها