ارتش عراق کنترل گذرگاه مرزی «زرباطیه» در مجاورت مرز «مهران» را به دست گرفت

ارتش عراق کنترل گذرگاه مرزی «زرباطیه» در مجاورت مرز «مهران» را به دست گرفت
چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 22:53

یک منبع امنیتی عراقی چهارشنبه شب از ورود نیروهای ارتش عراق به گذرگاه مرزی «زرباطیه» در مجاورت مرز «مهران» ایران برای حمایت از محوطه گمرک این گذرگاه خبر داد.

العالم ـ عراق

این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری "بغداد الیوم" گفت که ورود ارتش به این گذرگاه با هدف حمایت از محوطه گمرک آن صورت گرفته است.

"عمر الوائلی" رییس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق و "عبدالامیر الشمری" فرمانده عملیات مشترک چهار روز پیش به گذرگاه الزرباطیه سفر کرده بودند.

در بیانیه‌ای که از سوی سازمان اداره گذرگاه‌های عراق منتشر شد، آمده بود که الوائلی و الشمری برای اطلاع از اقدامات اتخاذ شده برای دریافت پشتیبانی جهت حضور نیروهای امنیتی برای محافظت از دخالت‌های خارجی، جلوگیری از سوء استفاده در محوطه گمرگ و مبارزه با مفسدان و تعدی گران به اموال عمومی، با فرمانده گذرگاه‌های مرزی دیدار کردند.

منابع عراقی در این‌باره گزارش دادند که الوائلی اعلام کرده بود: اقدامات جدی و قاطعانه‌ای برای اجرای قانون و کنترل همه گذرگاه‌های مرزی با هدف کمک به درآمدهای ملی و اقتصادی کشور از سوی دولت انجام خواهد شد.

وی افزوده بود: به همین منظور و با هدف یکپارچه‌سازی مدیریت گذرگاه‌های مرزی، نیرویی از فرماندهی عملیات مشترک عراق، در گذرگاه مرزی زرباطیه مستقر می‌شود.

به گزارش ایرنا، الشمری، فرمانده عملیات مشترک عراق نیز گفته بود که این بازدید به منظور یافتن موقعیت مکانی و تامین امکانات لازم و کافی برای استقرار یک نیرو از ارتش در گذرگاه مرزی زرباطیه انجام شده است.

وی افزوده بود:هدف اصلی از این برنامه، یکپارچه‌سازی مدیریت کنترل گذرگاه‌های مرزی، تامین امنیت و مبارزه با فساد در این گذرگاه‌ها است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ۲۱ تیرماه در سفر به گذرگاه‌های مرزی «منذریه» (خسروی) و «مندلی» (سومار) برای شرکت در آیین بازگشایی آنها، کنترل این دو معبر را به نیروهای ارتش و «الحشد الشعبی» واگذار کرده بود.

پربیننده ترین خبرها