رشد قیمت‌های جهانی، بهای سکه را بار دیگر به بالای ۱۰ میلیون تومان رساند

رشد قیمت‌های جهانی، بهای سکه را بار دیگر به بالای ۱۰ میلیون تومان رساند
پنج‌شنبه 2 مرداد 1399 - 16:59

درحالی که نرخ طلا روز گذشته در بازار روند کاهشی یافته بود، اما رشد بهای طلا در بازارهای جهانی بار دیگر قیت ها را صعودی کرد به طوری که سکه تمام بهار آزادی بار دیگر به بالای ۱۰ میلیون تومان رسید.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بنابر گزارش های رسیده، بهای طلا و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، دوم مرداد) با وجود کاهش نرخ ارز، نتوانست در برابر رشد قیمت انس جهانی مقاومت کند و با رشد همراه شد.

بنابر این گزارش اونس جهانی امروز با افزایش ۱۶ دلاری به بهای یک هزار و ۸۸۳ دلار معامله شد.

بنابر این در بازار امروز، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حوالی ساعت ۱۴ با رشدی ۱۴۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه) قیمت سکه با روند کاهشی همراه شده و در محدوده زیر ۱۰ میلیون تومان تثبیت شده بود.

در این روز هرگرم طلا نیز در محدوده زیر یک میلیون تومانی قرار گرفته و بازار ارز نیز تداوم روند کاهشی قیمت ها را حفظ کرده بود. براساس اعلام اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار دیروز (چهارشنبه) به ۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۳۷ هزار و ۲۵۰ هزار تومان معامله شده بود.

اما روند کاهشی قیمت طلا، امروز تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی متوقف و بار دیگر روند صعودی به خود گرفت. بنابر این گزارش اونس جهانی امروز با افزایش ۱۶ دلاری به بهای یک هزار و ۸۸۳ دلار معامله شد.

بنابر این گزارش در معاملات امروز، سکه تمام طرح قدیم با قیمت ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان شد.

همچنین یک گرم طلای خام ۱۸ عیار با افزایش قیمت ۲ هزار و ۶۰۰ تومانی، به قیمت ۹۶۹ هزار تومان معامله شد. هر مثقال طلا نیز با بهای چهار میلیون و ۱۴۳ هزار تومان به فروش رسید.

پربیننده ترین خبرها