جزئیات تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران از زبان شاهدان عینی + فیلم

جمعه 3 مرداد 1399 - 12:28

بار دیگر تروریسم آمریکایی باعث ترس و وحشت شهروندان بی دفاع شد و این بار دو فروند جنگنده آمریکایی به یک فروند هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه تعرض کردند.

العالم - ایران

به گفته شاهدان عینی این دو جنگنده به حدی به هواپیمای مسافربری ماهان نزدیک شدند که خلبان مجبور شد به طور ناگهانی ارتفاع کم کند که باعث مجروح شدن چند تن از مسافران شد.

یکی از مجروحان گفت: یک هواپیمای نظامی سیاه ناشناس به هواپیمایی که ما مسافر آن بودیم تعرض کرد و به قدری به هواپیما نزدیک شد که خلبان به ناچار از بیم برخورد سرعت هواپیما را کم کرده و به طور ناگهانی ارتفاع را کاهش داد.

شاهد دیگری گفت که هواپیما مسیر خود را به سمت فرودگاه بیروت ادامه داد و پس از فرود اضطراری، مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

خلبان نیز گفت که در تماس با خلبان جنگنده ها – که گفتند آمریکایی هستند – به آنها تذکر داده است که فاصله متعارف در پرواز را رعایت کنند.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که تحقیقات برای کشف جزئیات حادثه آغاز شده است و پس از انجام تحقیقات اقدامات سیاسی و قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

وی همچنین تأکید کرد که مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل حادثه را به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده است کما اینکه یادادشت اعتراضی هم به سفیر سویس در تهران ابلاغ شده است.

این حادثه یادآور جنایت هولناک آمریکا در سال 1988 بر فراز خلیج فارس است. آمریکا در این سال یک فروند هواپیمای مسافربری ایران با بیش از 300 سرنشین را هدف قرار داد. این امر به وضوح نشان می دهد که سیاست های آمریکا در نقض قوانین و معاهدات بین المللی در مورد حمله به شهروندان عادی و ایجاد ترس و وحشت در میان آنها هیچ تغییری نکرده است.

پربیننده ترین خبرها