دیدبان: ارتش سوریه به استان حماه تجهیزات نظامی ارسال کرد

دیدبان: ارتش سوریه به استان حماه تجهیزات نظامی ارسال کرد
شنبه 4 مرداد 1399 - 11:11

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها- با اشاره به ارسال تجهیزات نظامی تروریستها به جنوب ادلب، خبر داد که نیروهای سوری نیز به شمال غرب حماه سلاح ارسال کردند.

العالم - سوریه

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها- از ارسال تجهیزات نظامی ارتش سوریه به استان حماه خبر داد.

دیدبان به نقل از منابع آگاه خبر داد که طی چند روز گذشته ارتش سوریه این تجهیزات را به مناطقی در شمال غربی حماه ارسال کرده که در تلاقی با تروریستها قرار دارد.

این منابع با بیان اینکه ارتش سوریه به منطقه «جبل الزاویه» و جنوب استان ادلب تجهیزات ارسال نکرده، ادعا کردند، همزمان با ارسال تجهیزات به «سهل الغاب»، پهپادهای شناسایی نیز در آسمان این منطقه به صورت گسترده پرواز می‌کردند.

منابع مذکور از حملات هوایی سوریه به مواضع گروههای تروریستی در این منطقه خبر دادند و گفتند که ارتش سوریه قصد دارد مسیرهای امدادرسانی تروریستها در محورهای اصلی را قطع کند.

به گزارش دیدبان، کفه ترازو در منطقه سهل الغاب به سود نیروهای ارتش سوریه سنگینی می‌کند؛ زیرا طبیعت این منطقه پست و هموار است و نیروهای سوری نیز از سمت غرب بر ارتفاعات «الجب الاحمر» و از سمت شرق بر ارتفاعات «شحشبو» تسلط دارند.

دیدبان همچنین خبر داد که تروریستها در جنوب ادلب در حال تقویت مواضع خود هستند و گروه تروریستی احرار الشام نیز تجهیزات نظامی و نیروهای رنجر خود را به این منطقه ارسال کرده است.

به گفته این مرکز، عناصر تروریستی «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن است، تجهیزات نظامی به جنوب ادلب فرستاده است.

تحریر الشام ادعا کرد که نیروهای ارتش سوریه به چند محور در جنوب ادلب، تجهیزات نظامی ارسال کردند، ولی سایر گروههای تروریستی چنین ادعایی ندارند.

مناطق زیادی از استان ادلب در اشغال تروریستها قرار دارد، ولی ارتش سوریه بارها تأکید کرده که این مناطق را از تروریستها پس خواهد گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها