پمپئو؛ یاوه‌گویی که با صدای بلند با خودش حرف می‌زند!

پمپئو؛ یاوه‌گویی که با صدای بلند با خودش حرف می‌زند!
شنبه 4 مرداد 1399 - 17:15

"مایک پمپئو" وزیر خارجه یاوه‌گوی آمریکا، پنجشنبه گذشته در ایالت کالیفرنیا اظهاراتی مشابه اظهارات دیگر مسئولان آمریکایی که در زمان جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی سابق مطرح می‌کردند، مطرح کرد و طی آن هشدار داد اگر جهان آزاد برای تغییر چین کمونیست اقدام نکند، چین کمونیست جهان آزاد را تغییر خواهد داد.

العالم- کشکول

اگرچه این سخنرانی تلاشی ناامیدانه برای جلب آرای رای‌دهندگان از طریق برانگیختن احساسات میهن‌پرستانه‌شان علیه دشمنی است که فقط در سر پمپئو وجود دارد ولی بعد از آنکه این رای‌دهندگان به دروغ‌های او و دروغ‌های رئیسش پشت کردند پمپئو به صورت خیلی بی‌شرمانه، به زبانی ساده و ضعیف در حمله به چین متوسل شده است.

بسیار شوک‌آور است وقتی می‌بینیم پمپئو که با این زبان ساده‌لوحانه صحبت می‌کند، زمانی رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا بود!!! . او زمانی‌که خواستار تشکیل "ائتلاف کشورهای آزاد" برای مواجهه با چین شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال پیوستن روسیه به چنین ائتلافی گفت: "معتقدم این احتمال وجود دارد که دلیل آن، ماهیت روابط میان روسیه و چین است." ولی روسیه بلافاصله آب پاکی را روی دست پمپئو ریخت؛ چرا که "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده، مسکو پیشنهاد مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را برای ایجاد ائتلاف علیه چین تلاشی برای "جدا کردن" مسكو و پكن می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین نسبت به اظهارات تند پمپئو در قبال چین، ساختار اجتماعی-سیاسی و رهبری آن ابراز تعجب کرده و گفته است تنش واشنگتن در روابط با پکن نه تنها به ایالات متحده و چین آسیب می‌رساند، بلکه منجر به پیچیده شدن اوضاع بین‌المللی می‌شود.

بالاخره اینکه ناظران درباره عبارت "جهان آزاد" كه ترامپ خواستار تشکیل آن برای مواجهه با چین شده، متحیر شدند که این عبارت، عبارتی بود كه روزگاری مردم ساده‌لوح را در جهان وسوسه می‌كرد، اما امروز ویژگی بارز این جهان (جهان آزاد) استبداد آمریكا است و ملت‌های جهان همچنان در آتش جنگ‌های این "جهان آزاد" می‌سوزند. اگر چنین "جهانی" وجود داشت "اسرائیل" وجود نداشت و اگر این جهان نبود کره خاکی شاهد دو جنگ جهانی و صدها جنگ دیگر نبوده و اگر این دنیا نبود افغانستان" اشغال نمی‌شد و عراق مورد حمله قرار نمی‌گرفت و کشورها نیز تقسیم و یا غیرنظامیان در منطقه خاورمیانه آواره نمی‌شدند. اگر رهبر این "جهان آزاد" نبود هیروشیما و ناگازاکی با بمب‌های اتمی بمباران نمی‌شدند و داعش و القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی تشکیل نمی‌شد. در واقع تمامی بلایا و فاجعه‌ها در جهان به دلیل همین "جهان آزاد" است که پمپئو خواستار تشکیل آن برای مقابله با چین شده است.

پربیننده ترین خبرها