واکنش نماینده عراقی به اهانت باقی‌مانده حزب بعث به شهید صدر/ درخواست از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق برای دستگیری بقایای سران بعث

واکنش نماینده عراقی به اهانت باقی‌مانده حزب بعث به شهید صدر/ درخواست از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق برای دستگیری بقایای سران بعث
شنبه 4 مرداد 1399 - 22:59

حسن سالم نماینده پارلمان عراق از فراکسیون صادقون شنبه شب زبان درازی و توهین باقی مانده حزب غیر قانونی بعث به نماد و مفکر اسلامی بزرگ شهید سید آیت الله العظمی محمد باقر صدر را محکوم کرد.

العالم ـ عراق

حسن سالم نماینده پارلمان عراق با انتشار اطلاعیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار پایگاه خبری "موازین نیوز" قرار گرفت، نسبت به فعالیت دوباره باقی‌مانده حزب بعث عراق با وجود آن که فعالیت آن غیر قانونی است، به صورت سازمان یافته و حساب شده هشدار داد.

وی هدف این گروه غیر قانونی را راه‌اندازی جریانی برای خدشه وار کردن به هویت اسلامی و مراجع دینی و حوزه‌های علمیه در عراق دانسته است.

سالم از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی عراق خواست که سران باقی‌مانده این گروه متعفن را مورد پیگرد قرار دهند، چرا که سکوت در برابر این اقدامات هتاکانه موجب هتاکی بیشتر این گروه و انجام نقشه‌های خبیثانه می‌شود که هدف از آن شایعه پراکنی، انتشار دروغ و فتنه انگیزی در عراق است.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق سال ۲۰۱۶ (۹ مرداد ۹۵) فعالیت حزب بعث و جریان‌های سیاسی منحل شده و احزاب و فعالیت های نژادی، تروریستی و تکفیری را در این کشور ممنوع اعلام کرده بود.

با تصویب این قانون، فعالیت حزب بعث و احزاب و جریان هایی همانند آن، مانند نقشبندیه و غیره که جزو جریان های مدافع رژیم سابق بعث هستند به صورت غیرقانونی فعالیت دارند و هرگونه احزاب و فعالیت هایی که شائبه نژادپرستی، تکفیری یا تروریستی داشته باشند در عراق ممنوع اعلام شده است.

یادآور می شود که ممنوعیت حزب منحله بعث در ماده هفتم قانون اساسی عراق که در همه پرسی۲۰۰۵ به تایید عمومی رسید نیز اشاره شده است.

پربیننده ترین خبرها