تجارت خارجی عربستان بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت

تجارت خارجی عربستان بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 12:54

مازاد درآمد تجارت خارجی عربستان در دو بخش نفتی و غیرنفتی در پنج ماه اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۰.۳ درصد کاهش یافته است.

العالم ـ عربستان

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری لبنانی « العهد»، با استناد به اطلاعات منتشر شده از سوی اداره کل آمار عربستان به عنوان یک نهاد دولتی، مازاد درآمد تجارت خارجی این کشور در پنج ماه نخست سال جاری میلادی به ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است . این در حالی است که مازاد درآمد در طی دوره مشابه سال ۲۰۱۹ تقریبا ۵۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود.

ارزش صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی عربستان در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی با کاهش ۳۶.۲ درصد، به ۷۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بالغ گردید و همچنین واردات کالا از سوی این کشور در همین مدتت با کاهش ۱۷.۱ درصدی به ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

ارزش صادرات نفتی عربستان نیز در همین مدت به دلیل کاهش بهای این فرآورده ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۵۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار رسیده است.

بنابر گزارش ایرنا، نرخ جهانی نفت در سال جاری به دلیل جنگ قیمتی که ریاض در بازار این فرآورده به راه انداخت و شیوع «ویروس کرونا» به شدت کاهش یافت و تقاضا در سطح جهان برای خرید نفت خام به عنوان منبع اصلی درآمد عربستان افت کرد.

بنابر این گزارش، مازاد درآمد تجاری کالاهای نفتی و غیرنفتی عربستان با کاهش ۲۵.۷ درصدی در سال ۲۰۱۹ به ۱۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کاهش یافت، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۸ به ۱۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود.

پربیننده ترین خبرها