آیا تحریم حافظ اسد جوان، ترامپ را از شکست در انتخابات آمریکا نجات می دهد؟!

آیا تحریم حافظ اسد جوان، ترامپ را از شکست در انتخابات آمریکا نجات می دهد؟!
پنج‌شنبه 9 مرداد 1399 - 14:32

در خبرها به نقل از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا آمده بود که آمریکا "حافظ اسد"، پسر بزرگ 18 ساله بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را در فهرست تحریم های خود علیه سوریه قرار داده است.

العالم - در گوشی

بر کسی پوشیده نیست که آمریکا و اروپا و دست پرورده آنها در منطقه یعنی "اسرائیل" با همکاری سردمداران برخی شیخ نشین های دنباله رو خود تلاش می کنند همه کشورهای اطراف فلسطین اشغالی به جز کشورهای مزدور را به زمین های خشک و بی آب و علف تبدیل کنند که ساکنان آنها پیوسته از گرسنگی و فقر و آوارگی و کشتار بنالند.

یکی از اقدامات دولت آمریکا، تحریم کشورهای محور مقاومت از جمله سوریه است. آمریکا و اروپا سعی می کنند با ویران کردن کشورهایی مثل سوریه و لبنان و عراق و شیوع فقر و گرسنگی در میان ملت، این کشورها را قرن ها به عقب برگردانند و در مقابل کشورهای مزدور خود را طوری ارتقا دهند که ظاهری پیشرفته و شکوفا با مردمی در حقیقت فقیر و گرسنه داشته باشند و از آنها به عنوان طعمه هایی برای جذب نوکران بیشتر برای رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای در پایگاه اطلاع رسانی خود دیروز چهارشنبه افراد و نهادهای دیگری را در چهارچوب "قانون سزار"، در فهرست تحریم خود قرار داد؛ تیپ یکم ارتش سوریه، تیپ یکم زرهی ارتش و فرمانده آن یعنی "سرتیپ زهیر توفیق الاسد" و 14 نهاد و شخصیت دیگر از جمله تحریم شده های جدید هستند. پیش از اواسط ژوئن گذشته همزمان با آغاز اجرای قانون سزار، اولین گروه از افراد و نهادهای سوری در چهارچوب این قانون در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفتند؛ قانونی که هدف از اجرای آن، نابود کردن منابع کشور سوریه و حامیان آن بود. طبق این قانون مقامات سوریه و بازرگانان و هر منبع خارجی که قصد تعامل با دمشق را دارد، تحریم می شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود به روزنامه ها گفت: "بیش از 50 حامی اصلی بشار اسد و شرکت ها و برخی نهادهای نظامی را در فهرست تحریم قرار داده است". این قانون حکایت از آغاز جنگ اقتصادی علیه سوریه نه تنها در داخل این کشور بلکه در همه کشورهای منطقه به خصوص کشورهای محور مقاومت مثل لبنان و عراق دارد. تحریم های امروز، در واقع ادامه تحریم هایی است که واشنگتن به موجب قانون سزار بر سوریه تحمیل کرده است. این تحریم ها بخش های متعددی را شامل شده است و به موجب آن دارایی و اموال هر کسی که بخواهد با سوریه همکاری کند از هر کشور و ملیتی که باشد، توقیف می شود. این قانون کسانی را که با روسیه و ایران، به عنوان دو کشور حامی اسد همکاری کنند هم شامل می شود. تا به این ترتیب بنا به ادعای پمپئو، بشار اسد را وادار به توقف جنگ کند.

این تحریم ها به حمله تروریست ها علیه سوریه پایان نمی دهد و حتی توانمندی ها و امکانات آنها را هم تحت تأثیر قرار نمی دهد بلکه فقط شهروندان عادی سوریه را هدف گرفته است تا روحیه آنها را تضعیف کرده و قدرت معیشت آنها را به کلی از بین ببرند. نظیر این تحریم را در زمان اخراج نیروهای صدام از کویت، علیه ملت عراق مشاهده کردیم. در آن زمان این ملت عراق بود که تحریم شد در حالی که رژیم صدام همچنان در ثروت و پول و شمش های طلا غوطه ور بود. در آن زمان بر اثر محاصره آمریکا صدها هزار عراقی به بهانه های واهی مثل وجود سلاح های کشتار جمعی، مردند. در حالی که بازرسان سازمان ملل وجب به وجب خاک عراق را به دنبال این سلاح ها گشتند.

نکته عجیب و جالب توجه در موج جدید تحریم های آمریکا علیه سوریه این است که حافظ، پسر 18 ساله بشار اسد هم در فهرست تحریم قرار گرفته است.

سئوالی که در اینجا مطرح است این است که هدف آمریکا از تحریم یک جوان 18 ساله چیست؟ چه هدفی از تحریم یک تیپ نظامی و زرهپوش دنبال می کند؟ آنهم وقتی که ارتش سوریه امروز در مقایسه با سال 2011 که گروه های تروریستی با پول و تحریک های اعراب سازشکار به سوریه حمله کردند، در وضعیت بسیار مساعدی قرار دارد؟

آمریکا و اتحادیه اروپا طی سال های گذشته تحریم های بسیاری را علیه سوریه وضع کرده اند اما هیچ یک نتیجه ای نداشتند؛ حال آنکه سوریه برای آزادی خاک خود از اشغال تروریست ها و آمریکایی ها و ترک ها، عزم خود را بیش از گذشته جزم کرد و به رغم تحریم دارایی ها دولت و صدها شرکت و شخصیت حقیقی پا بر جا ایستاد.

حقیقت این است دولت فعلی آمریکا تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فاصله ای ندارد و این در حالی است که هیچ برگ برنده ای برای پیروزی در این انتخابات ندارد بنابراین تلاش می کند به هر ترتیب با کسب پیروزی های خیالی، خود را از لبه پرتگاه (اخراج ترامپ از کاخ سفید) نجات دهد و از باتلاق فساد و پیامدهای نژادپرستی و اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا خلاص شود.

پربیننده ترین خبرها