افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا + فیلم

جمعه 10 مرداد 1399 - 17:14

نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا در شهر کاراکاس پایتخت جمهوری بولیواری ونزوئلا افتتاح و راه‌اندازی شد.

العالم - آمریکا

فروشگاه «مگاسیس» با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع بیش از ۲۵۰۰ قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی شامل: مواد غذایی؛ پوشاک؛ مواد سلولزی؛ انواع شوینده‌ها؛ مواد پلاستیکی و یکبار مصرف؛ انواع آجیل و تنقلات، تراکتور و ... را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.

همزمان با افتتاح و شروع فعالیت فروشگاه «مگاسیس» درخواست‌های متنوعی از سوی تجار و بازرگانان این کشور جهت تأمین کالاهای ایرانی نظیر انواع مصالح ساختمانی؛ تجهیزات کشاورزی و معدنی؛ دارو؛ تجهیزات و لوازم پزشکی؛ خودروهای ارزان قیمت و قطعات یدکی مربوطه؛ تراکتور؛ باتری‌های خودرویی؛ ابزار یراق؛ شیرآلات و ... صورت گرفته است.

گفتنی است فروش انواع کالاهای مصرفی و صنعتی ساخت ایران غالباً با ارزهای رایج بین‌المللی صورت می‌گیرد که انتظار می‌‌رود کلیه تولید کنندگان با استفاده از فرصت تجاری و بازرگانی ایجاد شده ضمن اشتغال زایی و افزایش صادرات از درآمد ارزی و سود آوری قابل قبولی برخوردار گردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح این فروشگاه بزرگ طی سخنانی با اشاره به روابط خوب دو کشور و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه دو ملت، افتتاح این فروشگاه را اقدامی جهت مقابله با سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا و حمایت از ملت ونزوئلا در دوره تشدید تحریم‌ها بیان کرد.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا نیز در سخنانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا تقدیر و افتتاح فروشگاه ایرانی را نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا دانست.

فارس

پربیننده ترین خبرها