مسؤول ارشد حزب الله لبنان تشریح کرد:

نقش شهید سلیمانی در پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه/ کمک های تدارکاتی و نظامی سوریه به لبنانی ها

نقش شهید سلیمانی در پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه/ کمک های تدارکاتی و نظامی سوریه به لبنانی ها
شنبه 11 مرداد 1399 - 07:32

معاون سیاسی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حمایت ها و کمک های تدارکاتی و نظامی سوریه را در این جنگ تشریح کرد.

العالم ـ لبنان

حسین خلیل معاون سیاسی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، که با شبکه تلویزیونی المنار لبنان گفت وگو می کرد، افزود: سوری‌ها در طول جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی انبارهای ارتش و گارد ریاست جمهوری خود را باز کرده بودند و برای ما سلاح و مهمات ارسال می‌کردند.

خلیل همچنین به نقش شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس اشاره و خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم نقشی اساسی در جنگ ۳۳ روزه داشت و همواره در داخل لبنان در کنار ما بود و در میدان نبرد حضور داشت.

معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله همچنین به نقش مهم یک فرمانده ارشد سوری در کنار حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و افزود: سرتیپ سوری شهید محمد سلیمان هم که اسرائیلی‌ها او را ترور کردند نقش موثری در انتقال و تسهیل انتقال تجهیزات به لبنان داشت.

وی گفت: چند روز پس از پایان جنگ، روسها هدیه نمادینی به سید حسن نصرالله دادند، زیرا از تجربه موفقیت آمیز موشک ضد تانک "کرنت" در جنگ ۳۳ روزه رضایت داشتند.

خلیل ابراز امیدواری کرد که مردم لبنان از تجربه تجاوز رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ بهره ببرند و در خصوص خصومت تجاوزات و تعدی رژیم صهیونیستی به یقین برسند.

به گزارش ایرنا، تابستان سال ۲۰۰۶ ( ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۸۵) رژیم صهیونیستی در ادامه خوی تجاوزگری خود ابتدا به جنوب لبنان و سپس به مناطق دیگر این کشور از زمین، هوا و دریا حمله کرد، ولی نتیجه این حمله برخلاف پیش بینی اشغالگران، با پیروزی حزب الله به پایان رسید.

رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه ۱۵ هزار خانه لبنانی‌ها را به صورت کامل نابود و هزاران تأسیسات زیربنایی لبنان از جمله نیروگاه برق، بنادر، پل‌ها و… را ویران کرد، اما نتیجه جنگ برای جهانیان غیر قابل باور بود؛ شکست سنگین ارتش صهیونیستی که خود را جزو ۶ ارتش برتر جهان می‌دانست.

تقابل موثر حزب الله در میدان جنگ، سردمداران رژیم صهیونیستی را وادار به قبول آتش بس در صبح روز سی و چهارم جنگ برابر با ۱۴ آگوست ۲۰۰۶ (۲۳ مرداد ۱۳۸۵) بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، کرد و از همان تاریخ میان دو طرف آتش‌بس برقرار شد.

پربیننده ترین خبرها