واکنش وزارت بهداشت به آمارسازی رسانه های لندنی در مورد فوتی های کرونا در کشور

واکنش وزارت بهداشت به آمارسازی رسانه های لندنی در مورد فوتی های کرونا در کشور
شنبه 11 مرداد 1399 - 19:52

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به آمارسازی رسانه های لندنی در مورد فوتی های کرونا در کشور گفت: ایران بر اساس تعريف سازمان جهانی بهداشت، موارد مرگ و میر کرونا را اعلام می‌کند و سيستم گزارش دهی کرونا در ایران از همان روزهای نخست با معیارهای سازمان جهانی بهداشت انجام و تاييد شده است.

العالم - ایران / علمی

لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما اگر دنبال پنهان كاری بوديم مثل بسياری از كشورها از جمله در اروپا موارد اولیه با هفته ها تاخیر اعلام میشد و یا موج دوم کرونا را بسان برخی کشورها با ملاحظات سیاسی و اغلب اقتصادی پنهان می‌کردیم، ولی كاملا شفاف عمل كرديم.

وی خاطرنشان کرد: برخی بر اساس اعلام منابع ناشناس و ابهام گويی و بيان جمله «چنين به نظر می‌رسد» و با يک متدلوژی غير علمی سعی در ايجاد ترديد دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: پيشنهاد می‌کنیم رسانه‌هایی که این موارد را مطرح کرده‌اند، به ده‌ها گزارش از اشكالات و آمارهای مرگ و مير در انگلستان به ويژه در خانه‌های سالمندان که مورد ترديد رسانه‌های انگليس واقع شده و يا آمارهاي برخي از كشورهاي منطقه كه حتي ده درصد مرگ را اعلام نكرده اند را بررسی کنند.

وی گفت: ما قاطعانه مسير علمی و مورد تاييد سازمان جهانی بهداشت را دنبال می‌كنيم و اكيدا پيشنهاد ميكنيم افراد و رسانه ها با اغراض سياسي به مباحث علمي ورود نكنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها