صعود استقلال به رده دوم جدول لیگ برتر/ برتری 2 بر 1 استقلال 10 نفره در برابر سپاهان+ جدول لیگ برتر

صعود استقلال به رده دوم جدول لیگ برتر/ برتری 2 بر 1 استقلال 10 نفره در برابر سپاهان+ جدول لیگ برتر
شنبه 11 مرداد 1399 - 23:31

دیدار مهم استقلال و سپاهان از هفته بیست و هفتم لیگ برتر باشگاه‌های ایران با نتیجه 2 بر 1 به نفع آبی های پایتخت که از دقیقه ۴۱ با اخراج یکی از بازیکنانش ۱۰ نفره شد، به پایان رسید و این تیم با این برد به رده دوم جدول صعود کرد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

از ساعت ۲۱ امشب (شنبه) در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، استقلال در ورزشگاه‌ آزادی تهران به مصاف سپاهان رفتند.

این دیدار از اهمیت بالایی برای رسیدن تیم‌ها به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برخوردار بود.

وریا غفوری مدافع راست استقلال تهران که بارها با امید نورافکن درگیری فیزیکی داشت که در نهایت باعث تنش بین این دو بازیکن و اعضای استقلال و سپاهان شد. همین امر باعث شد تا بیژن حیدری به هر دو بازیکن کارت زرد نشان دهد اما این پایان ماجرا نبود. آرش رضاوند دقایقی پس از این درگیری در میانه میدان با آرنج دست خود به امید نورافکن ضربه‌ای را وارد کرد تا با کارت زرد دوم خود از سوی حیدری روبرو شده و استقلال تهران در دقیقه ۴۱ با ۱۰ نفر به کار خود ادامه دهد.

نیمه اول این بازی که با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود در نیمه دوم استقلال 2 گل به سپاهان زد که اواخر بازی سپاهان یکی از گل ها را جبران کرد.

شیخ دیاباته (۵۲- پنالتی) و شایان مصلح (۶۵- گل به خودی) برای استقلال تهران و محمد محبی (۸۲) برای سپاهان گلزنی کردند.

«بیژن حیدری» با کمک‌های «علی میرزابیگی» و «علیرضا ایلدروم» قضاوت دیدار را برعهده داشت.

«امیر قلعه‌نویی» سرمربی باتجربه سپاهان که چند روزی به دلیل بیماری بستری بود، غایب این بازی حساس است.

استقلال با اتکا به خط هافبک و حمله قدرتمند خود سعی بر رسیدن به دروازه میهمان داشت و از سوی دیگر سپاهان مطابق انتظار به ارسال از جناحین روی آورده بود.

نخستین بخت گلزنی در دقیقه سی‌ام ایجاد شد که ضربه سر «کی‌روش استنلی» با اختلاف اندکی از دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۳ «آرش رضاوند» هافبک استقلال با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

در نهایت نیمه نخست این دیدار بدون اتفاق خاصی با تساوی بدون گل همراه شد اما در نیمه دوم سه گل به ثمر رسید که در پایان وقت قانونی این بازی استقلال توانست با نتیجه 2 بر 1 سپاهان را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و جایگاه خود را در جدول لیگ ارتقا داده و با کسب 48 امتیاز به رده دوم صعود کند.

«دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی با حضور در جایگاه ویژه، بازی امشب را زیر نظر دارد.

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته، روزبه چشمی، ووریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی.

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، شایان مصلح، محمدرضامهدی زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امیدنورافکن، محمدکریمی، محمدرضاحسینی، محمدمحبی و کی‌روش استنلی.

جدول لیگ برتر پس از پیروزی استقلال

پربیننده ترین خبرها