واکنش ها در فضای مجازی به سالروز اشغال کویت توسط رژیم بعث عراق

واکنش ها در فضای مجازی به سالروز اشغال کویت توسط رژیم بعث عراق
يکشنبه 12 مرداد 1399 - 20:49

در سی امین سالروز حمله رژیم بعث صدام به کویت در آگوست 1990، امروز در کویت و عراق هشتگ های 'فاجعه اشغال کویت توسط صدام'  و 'سالروز اشغال کویت' تبدیل به ترند شد.

العالم ـ عراق

کاربران عراقی و کویتی از حمله رژیم بعث صدام به کشور همسایه و پیامدهای آن برای هر دو کشور و شهادت و مجروحیت بسیاری از افراد و نیز تخریب اقتصاد عراق در این جنگ یاد کردند.

"محمد عبدالله العراده" رییس اتحادیه کارگران شهرداری و گردشگری کویت و دبیر کل اتحادیه مواد غذایی کویت در توییتر نوشت: امروز سی امین سالروز اشغال کویت توسط عراق است. دشوار ترین لحظات و غم انگیزترین روزها در تاریخ کویت محسوب می شود. خداوند شهدای ما را بیامرزد و کویت را از هر گزندی محفوظ کند.

حسابی در توییتر به نام "حروف سومریه" نوشت: بیش از 100 هزار عراقی قربانی جنگ بیهوده صدام بودند. و این علاوه بر کاهش تولید نفت عراق بر اثر این جنگ تا 300 هزار بشکه در روز بوده است. در حالی که عراق پیش از جنگ حدود 3 میلیون بشکه نفت تولید می کرد که این امر یک ضربه بزرگی برای اقتصاد عراق بوده است.

"سجاد العزیز" نیز توییت کرد: جنگ ظالمانه علیه جمهوری اسلامی و اشغال کویت از جنگهایی است که رژیم بعث و صدام دیکتاتور تحمیل کردند. عراقی ها در آن هیچ دستی نداشتند. بعثی ها قاتل اند و آنها مسئول این جنگ هستند. ما از آنها تبرئه می جوییم...

"تویتر العراق" نیز نوشت: فاجعه اشغال کویت یکی از فجایع نظام بعث و صدام جنایتکار است.

"د. اکساشلی" یکی دیگر از کاربران، عکس حافظ اسد رییس جمهور سابق سوریه را منتشر کرد و نوشت: خدا رحمت کند حافظ اسد، نخستین کسی که اشغال کویت را محکوم کرد.

"loluo" نیز توییت کرد: ما نمی گذاریم این تاریخ تکرار شود. ما فرزندان میهن و حامیان آن هستیم و در مقابل تمام دشمنان این میهن می ایستیم. زنده باد کویت.

حسابی به نام "الصفحه الرسمیهHusein" توییت کرد: ملت کویت، دوست عراق است و اشغال کویت توسط صدام تصمیمی فردی از جانب دیکتاتور عراق بوده است که به کشورهای دوست و همسایه احترام نمی گذارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها