هشدارها درباره افزایش چشم‌گیر موارد ابتلا به کووید-19 در میان جوانان

هشدارها درباره افزایش چشم‌گیر موارد ابتلا به کووید-19 در میان جوانان
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 09:17

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اوج‌گیری ابتلا به کووید-19 در برخی کشورها ناشی از آن است که جوانان در گرمای تابستان در نیم‌کره شمالی، محافظت را کنار گذاشته‌اند».

العالم- اروپا

سازمان جهانی بهداشت می‌‌گوید شمار شهروندان ۱۵ تا ۲۴ ساله مبتلا به کووید-۱۹ طی پنج ماه، سه برابر شده‌است. همزمان شماری از پژوهشگران درباره تشدید موارد ابتلا به‌دلیل کم‌توجهی جوانان به تمهیدات هشدار داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بر اساس آمار و داده‌های رسمی و اعلام‌شده به این نهاد، شمار مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا که بین ۱۵ تا ۲۴ سال داشتند در ماه فوریه در حدود پنج درصد از کل موارد ابتلا بود. این سازمان می‌گوید در ژوئیه این رقم به ۱۵ درصد رسیده‌است.

پژوهش‌های این نهاد وابسته به ملل متحد نشان می‌دهد درصد موارد ابتلا بین پنج تا ۱۴ ساله‌ها نیز از کم‌تر از یک درصد در فوریه به حدود پنج درصد در ژوئیه رسیده‌است.

این احتمال نیز وجود دارد که شمار زیادی از افراد جوان‌تر بدون بروز علائم به کووید-۱۹ دچار شده باشند و تحت آزمایش‌های تشخیص کووید قرار نگرفته‌اند.

هفته پیش تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفته بود «شواهد حاکی‌ست اوج‌گیری ابتلا در برخی کشورها ناشی از این است که جوان‌ترها در گرمای تابستان در نیم‌کره شمالی، محافظت را کنار گذاشته‌اند».

پربیننده ترین خبرها