رسانه های لبنانی وابسته به عربستان به دنبال کسب آبروی بر باد رفته

رسانه های لبنانی وابسته به عربستان به دنبال کسب آبروی بر باد رفته
شنبه 18 مرداد 1399 - 14:58

رسوایی رسانه های سعودی و حمله کورکورانه و حساب نشده آنها به حزب الله و مقاومت از همان نخستین دقایق فاجعه، خشم همگان حتی گردانندگان اصلی آنها در آمریکا را برانگیخت.

العالم - در گوشی

پس از دسیسه مشترک شبکه "ال بی سی" سعودی و شبکه "ان تی وی" وابسته به عربستان علیه امنیت و ثبات لبنان و حمله به صلح و آرامش جامعه از طریق تحریک و فتنه انگیزی بین لبنانی ها برای سوزاندن هر آن چیزی که از انفجار بیروت باقی مانده است و پس از افشاگری "دیلی پست" علیه عربستان و افشای دست داشتن این کشور در توطئه علیه حزب الله، این دو شبکه به بهانه تحریم سخنرانی سیاستمداران لبنان، از انظار پنهان شدند.

رسوایی شبکه های ال بی سی و ان تی وی و همتایان شان و کلا رسانه های سعودی و حمله کورکورانه و حساب نشده آنها به حزب الله و مقاومت از همان نخستین دقایق فاجعه، خشم همگان حتی گردانندگان اصلی آنها در آمریکا را برانگیخت. سایت مجله "نیوزویک" با انتشار گزارشی به قلم "دیوید برینان"، از اقدام شبکه های اجتماعی وابسته به عربستان به انتشار نظریه توطئه و طرح فریب افکار عمومی و ارتباط دادن این فاجعه به حزب الله پرده برداشت.

هنوز 24 ساعت از وقوع حادثه نگذشته بود که هشتگ "آمونیوم حزب الله بیروت را به آتش کشید" به رغم عدم وجود مدارک و شواهدی دال بر دخالت حزب الله در این حادثه، در مسیر ترند شدن قرار گرفت. سایت دیلی پست به نقل از منابع اطلاعاتی، از طرح دروغ پراکنی چهار حساب کاربری در عربستان که در سال های گذشته علیه منافع ایران اقدام می کردند، پرده برداشت.

رسانه های سعودی و رسانه های لبنانی وابسته به عربستان پس از این رسوایی و افشای نقش آنها در تحریک لبنانی ها علیه یکدیگر، به کلی از انظار محو شدند. آنها با طرح بهانه ساده لوحانه تحریم سخنرانی سیاستمداران لبنانی به سرعت از صحنه خارج شدند و ادعا کردند که لبنان پس از انفجار هیچ شباهتی با لبنان پیش از انفجار ندارد. آنها با این حرکت در واقع به اقدامات مجرمانه خود و بهره برداری از رنج بزرگ ملت لبنان اعتراف کردند.

ناظران بر این عقیده اند که این به اصطلاح تحریم، اقدامی پیش دستانه برای سرپوش گذاشتن بر حقیقت، حداقل جلوی چشم بینندگان و مخاطبان خود است. سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله هم در سخنرانی اخیر خود، همین افراد را مخاطب قرار داده و گفت که ما امیدمان به عقل و درایت مردم است. این شبکه ها سابقه ای طولانی در دروغ پردازی و تحریف حقایق دارند.

سید نصر الله با اشاره به شخصیت و ذات مزدوران سعودی گفت که در شرایطی که مردم برای عبور از فاجعه مثل همه جای دنیا باید دست به دست هم بدهند، متأسفانه در لبنان از همان نخستین ساعت فاجعه، قبل از این که چیزی روشن شود، برخی رسانه های داخلی و عربی و نیروهای سیاسی به اتفاق ادعا کردند که این انفجار مربوط به انبار موشک یا مهمات حزب الله است. آنها فقط می خواستند به مردم بیروت وانمود کنند که این مصیبت کار حزب الله است. این کار بسیار ظالمانه است.

ایشان تصریح کردند: "قاطعانه اعلام می کنم که ما چیزی در این بندر نداشته ایم، نه انبار سلاح و نه موشک و نه تفنگ و نه بمبی و نه گلوله ای و نه نیتراتی... نه الان و نه در گذشته و نه در آینده.. تحقیقات این حقیقت را ثابت خواهد کرد".

وی از دولت لبنان خواست امید به وطن و آینده را به قلب لبنانی ها برگرداند و هر چه سریعتر حقایق را روشن کند.

شبکه های وابسته به عربستان می خواستند با نمایش مضحک تحریم، این حقایق را از مخاطبان خود پنهان کنند. اما این ترفند مسخره و فرار از حقیقت نمی تواند مسئولیت حمله به وحدت، همبستگی، ثبات و امنیت لبنان را از دوش آنها بردارد. تروریسم تنها تیراندازی و ترور اشخاص نیست بلکه دروغ پراکنی و تحریک برای ترور ملت ها و وطن ها هم یک نوع تروریسم است.

پربیننده ترین خبرها