انفجار بندر بیروت؛ فاجعه ای که نقاب ها را کنار زد

انفجار بندر بیروت؛ فاجعه ای که نقاب ها را کنار زد
يکشنبه 19 مرداد 1399 - 18:14

برخی کارشناسان سیاسی معتقدند اقدام حسان دیاب نخست وزیر لبنان در ارائه پیش نویش قانون انتخابات زود هنگام در جلسه شورای وزیران آتی، بیانگر وجود برخی تنگناهاست.

العالمنظرکده

کارشناسان تاکید کردند دیاب با پیشنهاد خود، خواسته های مردم را عملی می کند، اما این راهکار قانونی در درجه اول مستلزم توافق پیشین با رئیس جمهوری و سپس تفاهم با ریاست مجلس برای مدیریت گفت وگوهای تشکل های سیاسی است که هفته ی آینده برای نشست دعوت شدند.

کارشناسان، پیشنهاد دیاب و اعلام علنی آن را تلاش وی برای مهار التهابات خیابان ها دانستند.

کارشناسان افزودند: به خیابان آمدن تظاهرکنندگان و شعار دادن آنان ؛پاسخ و مقابله با طرح فرانسه است که مکرون ارائه داده .

آنها تاکید کردند دیدار سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه از منطقه اشرفیه و تحریک نیروهایش به اشغال ساختمان وزارت امور خارجه لبنان؛ دلیل روشنی بر این است که نمی خواهد این دولت باشد و حامی داشته باشد .

ناظران معتقدند حوادث لبنان مساله ای شک برانگیزو ترسناک است و برخی در صدد بهره گیری از بدترین فاجعه تاریخ لبنان برای اجرای برنامه های مشکوک خود بوده و با اشغال وزارتخانه ها درصدد از بین بردن حقائق و با از بین بردن اسناد در صدد پنهان کردن نشانه های جنایت های حقیقی هستند.

آنها با اشاره به ناکامی کودتای اول در 17 اکتبر، حوادث لبنان را تلاش برای کودتای دوم علیه میشل عون رئیس جمهوری و ائتلافات آتی جریان ملی آزاد و حزب الله و هم پیمانان آنان دانستند.

کارشناسان تاکید کردند: افراد زیادی دراین حادثه دست دارند برخی گروههای دست اندر کار برای کودتا تلاش می کنند و با اعمال فشار بر مسئولان برای استعفا یا دیدار با برخی از رهبران احزاب مانند کتائب، القوات، سوسیالیست و برخی که خود را مستقل می خوانند سناریوهایی نوشتند

کارشناسان افزودند: این افراد پس از اینکه احساس کردند تلاشهایشان برای تحقق آرزوهای مشکوکشان ناکام مانده ،نقاب های خود را کنار زدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها