حسن سالم در گفتگو با العالم:

عملیات مقاومت علیه حضور نیروهای آمریکایی در عراق واکنش طبیعی به جنایت هایشان علیه ملت عراق است/ آمریکا و صهیونیست ها در بمباران مواضع حشد الشعبی دست دارند

سه شنبه 21 مرداد 1399 - 23:01

یکی از رهبران جنبش عصائب اهل حق عراق تاکید کرد که عملیات مقاومت علیه حضور نیروهای آمریکایی در عراق واکنش طبیعی به جنایتها و تجاوزات آمریکاییها علیه ملت عراق است.

العالم ـ عراق

حسن سالم در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار" اظهار داشت که جمعیت زیادی از مردم عراق در تظاهرات میلیونی برای مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی مشارکت کردند، آنها حضور آمریکایی ها را به مثابه یک اشغالگری می دانند. ملت عراق در این تظاهرات خواستار خروج نیروهای آمریکایی شدند؛ با این حال تا به امروز شاهد اصرار و پافشاری امریکایی ها برای ماندن در عراق هستیم.

نماینده وابسته به جنبش عصائب اهل حق تهدید کرد که عملیات علیه نیروهای آمریکایی را گسترش خواهد داد و افزود: توسعه عملیات مقاومت در واقع واکنش طبیعی ملت عراق است که با اشغالگری مخالفت می کند.

وی خاطرنشان کرد که نصب سامانه موشکی پاتریوت در سفارت آمریکا در بغداد اقدامی بی سابقه و خطرناک است که خشم مردم عراق را برمی انگیزاند. عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه های نظامی در عراق فقط یک تغییر تاکتیکی است.

حسن سالم همچنین تاکید کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام بدون انجام اصلاحات واقعی در قانون اساسی بی فایده است. مشخص کردن زمان برگزاری انتخابات از سوی نخست وزیر، اقدامی مغایر با قانون اساسی است. در واقع پارلمان عراق است که با رایزنی با کمیساریای عالی انتخابات، زمان برگزاری انتخابات زودهنگام را تعیین می کند.

وی با تاکید بر اینکه شواهد و دلایل نشان می دهد که آمریکا و صهیونیستها در بمباران مواضع حشد الشعبی دست دارند، توضیح داد: اینکه خطا در طرز نگهداری مهمات و افزایش دما باعث وقوع انفجار در مواضع حشد الشعبی شده است، بسیار بعید به نظر می رسد. کسانی که بر این انبارها نظارت دارند، افرادی کارشناس و خبره هستند. اما شواهد و دلایل نشان می دهد که رژیم اشغالگر و آمریکا همواره دست به پروازهای متعدد می زنند و همانطور که همگان می دانند حریم هوایی عراق از سوی امریکایی های و صهیونیستها نقض می شود.

رهبر جنبش عصائب اهل حق گفت: زمانی که عراق در معرض حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت، دولت وقت عراق به موجب توافق راهبردی از امریکا درخواست کمک کرد اما آمریکا از این امر شانه خالی کرد و در ارسال کمک وقت کشی کرد؛ در حالی که جمهوری اسلامی ایران فقط در عرض 6 ساعت سلاح در اختیار عراق گذاشت.

پربیننده ترین خبرها