توافق سازش با صهیونیست ها؛ ملت های عرب علیه امارات به پاخاستند

توافق سازش با صهیونیست ها؛ ملت های عرب علیه امارات به پاخاستند
جمعه 24 مرداد 1399 - 20:57

با اعلام عادی سازی روابط میان امارات و رژیم اشغالگر به صورت رسمی، ملت های عرب در شبکه های اجتماعی واکنش نشان دادند.

العالم ـ امارات

کاربران شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ "عادی سازی خیانت است"، اقدام امارات را خیانت به مساله فلسطین و جهان عرب و اسلام عنوان کردند.

کاربری به نام amaltabet با انتشار کاریکاتوری که خیانت و عادی سازی روابط امارات را توضیح می دهد، نشان داد که عادی سازی قبلا مخفیانه و اینک علنی شده است.

"بنت صنعا" نیز توییت کرد که مساله فلسطن به رغم تمام خیانت ها، همواره مساله اصلی و محوری و برحق باقی خواهد ماند.

جابر الحرمی سردبیر روزنامه الشرق قطر نیز با اشاره به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، در توییتر نوشت: واقعا یک دستاورد تاریخی است... آنگاه که بن زاید توانست بر عزت و کرامت امارات پا نهد و طرح های صهیونیست ها را اجرایی و توافقنامه ننگین را امضا کند.

کاربری به نام "تامر الصمادی" نیز با انتشار تصویری از مسجد الاقصی توییت کرد: امروز تصویر در مسجد الاقصی اینگونه بود؛ خادمان قدس پیامشان روشن است.

حاکم المطیری استاد تفسیر و حدیث در دانشکده شریعت دانشگاه کویت سوالات متعددی درباره عادی سازی روابط مطرح کرد: اگر تمام ملتهای کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه عادی سازی روابط با اشغالگر صهیونیست هستند؛ پس آنهایی که به عادی سازی روی آوردند، چه کسانی هستند؟ چه کسی اینها را انتخاب کرد تا در این کشورها حکومت کنند و سرنوشت مردم را تعیین کنند؟ با توجه به نبود دولتهای منتخب و پارلمان های منتخب، آنها مشروعیت سیاسی خود را از کجا کسب می کنند؟

کاربری با عنوان Karam Khan با بازنشر یک کاریکاتور، خیانت نظام های عربی به مساله فلسطین و خنجری را که امارات از پشت به مساله فلسطین زد، نشان داد.

abdo_mohmed نیز با انتشار تصاویر متعددی از وحشیگری "اسراییل" علیه کودکان فلسطینی، تاکید کرد که عادی سازی روابط با صهیونیستها خیانت به مساله فلسطین است.

با این حال نظام های مصر و بحرین از توافق سازش میان امارات و رژیم اشغالگر استقبال کردند؛ این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه عرب خواست نشستی برگزار کند و اقدام امارات را یک خیانت خواند. چندین کشور عربی دیگر اقدام امارات را محکوم کردند.

روز گذشته بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها