آرامش محور مقاومت در گرو ریشه ‌کن شدن غده سرطانی "اسرائیل"

آرامش محور مقاومت در گرو ریشه ‌کن شدن غده سرطانی
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 23:10

در خبرها آمده است که یک هیئت امنیتی وابسته به دستگاه اطلاعات عمومی مصر، دو روز پیش وارد کرانه باختری شده و محور این سفر بررسی اوضاع سیاسی و پرونده آشتی بود.

العالم- درگوشی

این هیئت روز دوشنبه نیز وارد غزه شده و با گروه‌های مقاومت رایزنی کرده است، سومین مقصد هیئت، فلسطین اشغالی بود که طی آن، پیشنهادهای جنبش حماس برای آرام کردن اوضاع در نوار غزه را به طرف اسرائیلی منتقل کرد.

از زمان عزیمت این هیئت مصری به فلسطین اشغالی تا به این لحظه جنبش حماس هیچ بیانیه‌ مطبوعاتی درباره نتایج نشستش با هیئت مذکور، صادر نکرده است و ترجیح می‌دهد بعد از بازگشت این هیئت به باریکه، بیانیه صادر کند.

هیئت امنیتی مصر برای انجام گفت‌وگوهای دوره‌ای میان جنبش حماس و رژیم اشغالگر درباره تثبیت آتش‌بس، به فلسطین اشغالی سفر کرده است. این هیئت نشست‌هایی با مسئولان کمیته مرکزی جنبش فتح نیز انجام داد و با "ماجد فرج" مدیر دستگاه اطلاعات فلسطین دیدار و درباره اوضاع سیاسی، پرونده امنیتی و پرونده آشتی گفت‌وگو کرد.

این سفر هیئت امنیتی مصر به دنبال توافق امارات و رژیم اشغالگر برای عادی‌سازی کامل روابط، انجام شد؛ توافقی که در شرایط کنونی می‌توان آن را در چارچوب تلاش‌های "صهیونیستی آمریکایی عربی" برای حذف کردن نهایی قضیه فلسطین ارزیابی کرد.

همزمان با این تحرکات امنیتی مصر، کنگره ملی مخالفت با عادی‌سازی در نوار غزه کنفرانسی با عنوان "عادی‌سازی خیانت است" تشکیل داد که در آن گروه‌ها و نیروهای سیاسی، ملی و مدنی فلسطینی در نوار غزه حضور داشتند و حاضران در آن مخالفت‌شان را با توافق میان امارات و رژیم اشغالگر اعلام و موضع ملی یعنی مخالفت مبتنی بر مخالفت با عادی‌سازی و نیز توافق سه‌جانبه امارات، اسرائیل و آمریکا با عادی‌سازی و همچنین "معامله قرن" را مورد تأکید قرار دادند.

مشارکت کنندگان همچنین اعلام کردند که هرگونه عادی‌سازی یا توافق‌های دوجانبه در زمنیه‌های مختلف و افتتاح سفارت اقدامی خصمانه از سوی امارات علیه ملت فلسطین و نیز تهدید منافعش محسوب می‌شود و با نشست‌های پیشین اتحادیه عرب مغایرت دارد.

از سوی دیگر در سایه تداوم محاصره و تجاوزهای اسرائیل، تنش‌ها در نوار غزه تشدید شده است، امری که باعث شده جوانان فلسطینی تظاهرات در نوار مرزهای شرقی را بعد از توقف تقریبا 10 ماهه ازسر بگیرند، در حالی‌که گروه‌های فلسطینی بر ضرورت رویارویی با عادی‌سازی امارات و رژیم صهیونیستی، از طریق مقاومت تأکید کرده‌اند.

تشدید تنش‌ها در سرزمین فلسطین در این برهه به نفع نیروهای اشغالگر اسرائیل نیست از این‌رو به گفته "هانی السبوس" تحلیلگر سیاسی، نیروهای اشغالگر تلاش می‌کنند جنبش حماس را برای قبول کردن ورود برخی تسهیلات به نوار غزه مقابل توقف تنش تحت فشار قرار داده‌اند.

در برهه کنونی مداخله مصر به نفع اسرائیل است که از درون دچار بی‌ثباتی سیاسی شده است که همین وضعیت امیدهای هیئت امنیتی برای بررسی موضوع تثبیت آتش‌بس را کم‌رنگ کرده است.

همانطور که گفتیم تنش‌ها میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی در نوار غزه و منطقه موسوم به "غلاف غزه" تشدید شده است و فلسطنییان با پرتاب بالن‌های آتش‌زا و اسرائیلی‌ها نیز با بمباران مستمر مواضع مقاومت در غزه این تنش‌ها را موجب شده‌اند. در واقع، گروه‌های مقاومت تلاش می‌کنند شروط خود را به اشغالگران تحمیل و آنها را ملزم به اجرای توافق آتش‌بسی کنند که اخیرا با وساطت مصری انجام شد.

"فوزی برهوم" سخنگوی جنبش حماس نسبت به پیامدهای ادامه تجاوزات علیه غزه متوجه رژیم صهیونیستی به شدت هشدار داده و گفته است: ممنوع کردن واردات سوخت و کالاهای ضروری مردم به غزه اقدامی تجاوزکارانه و خطرناک است که مسئولیت هرگونه پیامد آن کاملاً متوجه دشمن صهیونیستی خواهد بود.

وی تاکید کرد که هدف از این اقدامات تجاوزکارانه تشدید بحران‌های غزه، اعمال فشار بیشتر بر مردم آن، بی‌نتیجه کردن تلاش‌ها برای مقابله با کرونا و مختل کردن روند زندگی فلسطینیان است. سخنگوی حماس اعلام کرد که در صورت ادامه این وضعیت، مقاومت ساکت نمی‌نشیند و قطعاً تمامی معادلات را بر هم خواهد زد.

می‌گوییم که مبارزان مقاوم هرگز فداکاری‌های بزرگ محور مقاومت و خون گرانبهای شهدای جبهه مقاومت و خون کسانی که در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قدس شریف جاری شده است را فراموش نمی‌کنند. سکوت عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی در مقابل جنایات اسرائیلی‌ها و هدیه مجانی‌شان به جنایتکاران که اخیرا در قالب توافق‌های عادی‌سازی نمود کرده، به تروریسم هدفمند علیه فلسطینیان و تشدید جنایات دامن زده است.

محور مقاومت زمانی آرام می‌گیرد که نحس و لوث این غده سرطانی، یعنی اسرائیل اشغالگر، را در جهان عرب و جهان اسلام از بین ببرد و توطئه‌های رژیم‌های مرتجع عربی را با تمام قدرت خنثی کند.

تأکید می‌کنیم که توافق خفت‌بار و ننگین حکام امارات با صهیونیست‌های برای برقراری روابط کامل و رسمی با رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق ملت مظلوم فلسطین "عواقبی بسیار خطرناک و وخیمی دارد".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها