تمجید همسر جان مک ‌کین از بایدن

تمجید همسر جان مک ‌کین از بایدن
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 10:44

همسر جان مک‌کین، سناتور اسبق حزب جمهوری‌خواه، جو بایدن را ستود.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان، بیوه جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که به شکل مجازی برگزار شد، در حمایت از جو بایدن دموکرات صحبت کرد. این اقدام، یادآور روابط تیره و تلخ همسرش با دونالد ترامپ است.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در کنوانسیون حزبش به عنوان نامزد ریاست جمهوری نوامبر معرفی شد و سناتور جان مک‌کین که در سال ۲۰۱۸ بر اثر ابتلا به سرطان جان باخت، پس از دیدار در دهه ۷۰ میلادی روابط گرمی داشتند.

در آن زمان، این سناتور دموکرات جوان به همراه مک‌کین که کاپیتان نیروی دریایی و اسیر جنگی ویتنام بود، به سفرهای کاری می‌رفت. این روابط در دوران سناتوری این مقام جمهوری‌خواه نیز ادامه یافت.

سیندی مک‌کین در پیامی ویدیویی درباره روابط بایدن و همسرش گفت: آنها می‌نشستند و جوک می‌گفتند. گاهی اوقات نگاه کردن آنها شبیه تماشای کمدی بود. تلاش آنها برای حل مسائل از طریق گفت‌وگو، سبکی از قانونگذاری و رهبری بود که دیگر نمی‌توانید چندان از آن بیابید.

بر خلاف آن، مک‌کین و ترامپ بیشتر اوقات درگیر بودند و این سناتور سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در حوزه بهداشت و درمان و مهاجرت را به چالش می‌کشید. ترامپ خدمت نظامی مک‌کین را کم‌اهمیت توصیف می‌کرد و چندین ماه پس از مرگ او نیز گفت که "هرگز طرفدار این سناتور نبوده و نخواهم بود."

این تیرگی روابط تا جایی پیش رفت که مک‌کین از خانواده‌اش خواسته بود از ترامپ در مراسم تدفینش دعوت به عمل نیاورند و در عوض بایدن در آن مراسم سخنرانی کند.
همسر جان مک‌کین پیشتر در پیامی توییتری گفته بود: همسرم و بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دوستی‌ای به قدمت ۳۰ سال داشتند. بنابراین مفتخرم که دعوت کمپین بایدن برای مشارکت در ویدیویی را که درباره دوستی آنهاست، بپذیرم.

برخی از دموکرات‌ها از مشارکت جمهوری‌خواهان در کنوانسیون حزبشان ابراز نارضایتی کردند. این گردهمایی به دلیل شیوع کووید-19 به شکل مجازی برگزار شد. کالین پاول، وزیر خارجه سابق جمهوری‌خواه و جان کیسیک، فرماندار سابق و جمهوری‌خواه اوهایو از دیگر سخنران‌های کنوانسیون روز سه‌شنبه بودند که از منتقدان ترامپ به شمار می‌روند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها