تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا

تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 10:48

آمریکا تحریم‌های جدیدی را بر ضد ونزوئلا وضع می‌کند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، دولت آمریکا در حال بررسی وضع تحریم‌های بیشتر علیه ونزوئلا برای متوقف کردن مبادلات مجاز سوخت با این کشور است.
این تحریم‌ها ممکن است معاملات نفتی ونزوئلا را با شرکتهای مختلف در آسیا و اروپا هدف گیرد. مقامات آمریکایی ماههاست در حال بررسی اعمال این تحریم‌ها هستند اما اقدامات علیه ایران را در اولویت قرار دادند که صادرات بنزین به ونزوئلا را آغاز کرده است. هنوز درباره این تحریم‌ها تصمیمی گرفته نشده و مذاکرات ادامه دارد.
صادرات نفت ونزوئلا پس از تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت واردات نفت این کشور، امسال به حدود ۵۳۵ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده که پایینترین میزان از سال ۱۹۵۰ است. تقریبا ۸۰ درصد از نفتی که ونزوئلا در ماه اوت قرار بود صادر کند برای سواپ با دیزل بوده است. شرکتهایی شامل ریلاینس اینداستریز هند، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا نفت ونزوئلا را در قبال تامین دیزل برای کاراکاس وارد می کنند.
وزارت خزانه داری آمریکا تاکنون سواپ نفت با سوخت را از تحریم‌ها معاف کرده و در قبال شرکتهای بزرگی که به معاملات سواپ سوخت یا غذا با دولت ونزوئلا می پردازند، انعطاف پذیری نشان داده بود. اما اکنون که ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درصدد افزایش فشار به مادورو است، این مبادلات مورد توجه قرار گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها