مدیر بانک جهانی:‌ رکود اقتصادی کووید-۱۹ از بحران مالی سال ۲۰۰۸ بدتر است

مدیر بانک جهانی:‌ رکود اقتصادی کووید-۱۹ از بحران مالی سال ۲۰۰۸ بدتر است
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 15:06

مدیر بانک جهانی درباره تبعات بحران اقتصادی ناشی از شیوع کووید-19 هشدار داد.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین، مدیر بانک جهانی در یک مصاحبه هشدار داد رکود ناشی از بحران همه‌گیری کووید-19، در قیاس با بحران مالی سال ۲۰۰۸ و همچنین بحران بدهی آمریکای لاتین در دهه ۱۹۸۰ بدتر است.

دیوید مالپاس در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین همچنین به قدرت‌های جهان هشدار داد کسادی بازار ناشی از کووید ۱۹ در حال تبدیل شدن به رکود اقتصادی تمام‌عیار است.

به گفته مالپاس، این بحران اقتصادی جدید در کشورهای فقیرتر دنیا رخ خواهد داد و برای جلوگیری از آن لازم است که کشورهای ثروتمند برنامه کمک مالی «جاه‌طلبانه‌تری» را در پیش بگیرند.

دیوید مالپاس همچنین افزود بر اساس آمار تازه بانک جهانی که ماه آینده منتشر خواهد شد همه‌گیری کرونا برخلاف پیش‌بینی‌ها صد میلیون نفر دیگر را نیز در سراسر جهان به کام فقر کشانده است.

پیشتر سازمان ملل در اواخر تیرماه گذشته هشدار داده بود بر اثر بحران کرونا، فقر مطلق و گرسنگی در جهان افزایش یافته و تعداد گرسنگان به ۶۹۰ میلیون نفر رسیده که معادل یک نفر از هر ۸.۹ نفر از جمعیت جهان است.

در شش ماه گذشته ویروس مرگبار کرونا بیش از ۲۲ میلیون نفر را آلوده کرده و جان نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر را گرفته است. در همین مدت میلیاردها نفر نیز خانه‌نشین شده و از این میان میلیون‌ها نفر کار خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها