بیش از 300 اقدام تروریستی عناصر داعش و القاعده در استان البیضاء یمن

بیش از 300 اقدام تروریستی عناصر داعش و القاعده در استان البیضاء یمن
پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 - 09:56

وزارت کشور یمن اعلام کرد، عناصر تکفیری داعش و القاعده طی پنج سال گذشته بیش از 300 عملیات تروریستی در استان البیضاء در مرکز یمن انجام داده‌اند.

العالم-یمن

دستگاه‌های امنیتی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن بسیاری از عملیات‌های تروریستی عناصر داعش و القاعده را طی پنج سال گذشته در استان «البیضاء» در مرکز یمن رصد کرده‌اند.

بر اساس گزارش آمار مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی این وزارتخانه، عناصر داعش و القاعده از ژانویه ۲۰۱۵ تا می ۲۰۲۰ بیش از ۳۲۷ عملیات جنایتکارانه در این استان انجام داده‌اند که از جمله آنها کمین‌های مسلحانه، ترور و منفجر کردن بمب بوده است.

بنا به گزارش «المسیره»، در ادامه این گزارش آمده: عناصر تکفیری در استان البیضاء ۱۹۴ عملیات انفجار بمب در مسیرها و مقابل منازل انجام داده‌اند.

همچنین این عناصر ۲۷ بار اقدام به ترور کرده‌اند که ۱۱ بار شکست خورده است. تروریست‌های داعش و القاعهده ۵۹ بار نیز نیروهای امنیتی و ارتش یمن را هدف گرفته‌اند.

هفته جاری، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی بیش از هزار کیلومتر مربع از استان البیضاء خبر داد و گفت که بیش از ۲۵۰ نفر از تروریست‌های القاعده و داعش کشته یا زخمی شده‌اند.

سریع در نشستی خبری در باره جزئیات عملیات نظامی نیروهای ارتش یمن علیه ائتلاف سعودی و اماراتی و «تروریست‌های اجیر شده» این ائتلاف گفت که نیروهای یمنی موفق شده‌اند دراین عملیات به حضور متجاوزان و دشمنان در شهرستان «ولد ربیع» و اطراف آن پایان داده‌اند و حدود هزار کیلومتر مربع را آزاد کرده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها