پاکستان تحریم ها علیه وابستگان گروههای تروریستی را تشدید کرد

پاکستان تحریم ها علیه وابستگان گروههای تروریستی را تشدید کرد
شنبه 1 شهريور 1399 - 15:56

دولت پاکستان ضمن موافقت با فهرست بروز رسانی شده کمتیه تحریم شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌ها علیه تروریست‌های وابسته به داعش، القاعده، طالبان و همچنین برخی از سرکرده‌های شبکه حقانی را تشدید کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رسانه‌های پاکستان، وزارت امور خارجه این کشور با انتشار اطلاعیه ای خاطرنشان کرد، دولت اسلام‌آباد تشدید تحریم‌ها علیه عناصر تروریستی طالبان، شبکه حقانی، القاعده، داعش و جنبش طالبان پاکستان موسوم به تی تی پی را مطابق ۲۱ قطعنامه کمیته تحریم شورای امنیت انجام داد.

براساس این گزارش، تحریم‌های جدید پاکستان شامل ۸۸ تروریست وابسته به گروه‌های مذکور و سایر سازمان‌های غیرقانونی می‌شود که در آن دارایی‌های این افراد ضبط و تمامی تراکنش‌های مالی آنان نیز شناسایی و فوری مسدود می‌شود.

دولت پاکستان همچنین ورود تروریست‌های تحت تحریم به داخل این کشور و یا ترانزیت، تامین نیازهای تسلیحاتی و همدستی با آنان برای فراهم کردن نیازهای لجستیکی را نیز ممنوع اعلام کرد.

طبق این گزارش، در فهرست تحریم‌های پاکستان نام نورمحمد علی سرکرده گروه جنبش طالبان موسوم به تی تی پی، عناصر عضو لشکر جهنگوی، لشکر طیبه، جیش محمد، جماعت الاحرار، سرکرده‌های داعش در عراق، روسیه و افغانستان و سرکرده‌های شبکه حقانی از جمله نصرالدین حقانی، محمد سلیم حقانی و سراج الدین حقانی نیز به چشم می‌خورد.

اواخر تیرماه امسال نیز سرکرده گروه تروریستی جنبش طالبان پاکستان موسوم به (تی تی پی) در فهرست تحریم‌های کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت؛ اقدامی که دولت اسلام‌آباد از آن استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته نیز «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی «جیش محمد» مستقر در پاکستان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها