خطاب به ضاحی خلفان: خواهش می کنم ساکت نشو!

خطاب به ضاحی خلفان: خواهش می کنم ساکت نشو!
شنبه 1 شهريور 1399 - 21:21

دوستانم همواره از اینکه مسئولان اماراتی به فردی مانند "ضاحی خلفان" معاون رئیس پلیس دبی اجازه می دهند که در مورد مسائل امارات و مسائل منطقه ای و بین المللی، اظهار نظر کند، تعجب می کنند، با این که خلفان در توئیت ها و اظهارات وی حدو مرز جنون را پشت سرگذاشته و در هیچ یک از پست ها و مطالب وی، اثری از عقل و منطق و کیاست و متانت به چشم نمی خورد و همه گفته های وی بیهوده است.

العالم کشکول

برخی ها با خلفان ابراز همدردی می کنند و معتقدند که برخی ها در خاندان آل زاید، می خواهند که با اجازه دادن به وی برای اینکه هر چیزی را بگوید، وی را به تمسخر بگیرند و بدین شکل از او انتقام بگیرند.

برخی دیگر معتقدند که خلفان واقعاً عقل خود را از دست داده است، اما جنون وی از نوعی نیست که اطرافیانش را اذیت کند. بنابراین به او اجازه می دهند که هرچه می خواهد بگوید تا اظهارات وی، محکی برای آزمایش سیاست امارات باشد. بنابراین، اظهارات وی، با واکنش های سخت روبرو شده است.

با وجود اینکه چهره افراد در بسیاری از موارد نشان دهنده باطن آن ها نیست، اما چهره هایی هستند که در آنان سادگی دیده می شود، ولی صاحبان آن ها افرادی باهوش هستند و عکس این نیز درست است.

اما خلفان، از خوش شانسی آل زاید، و همین طور از خوش شانسی ما، آثار وجنات و چهره اش، نشان دهنده حماقت و کودنی بی حد و مرز وی است و این حماقت در اظهارات وی نیز به چشم می خورد.

آنچه در ذیل می آید، برخی از اظهارات و توئیت های خلفان است که دقیقاً نوشته و گفته خود وی است و هیچ تغییری در آن داده نشده است:

"ملت های عربی را به عادی سازی در روابط با اسرائیل دعوت می کنم و خواهان الحاق اسرائیل به اتحادیه عرب هستم و پایتخت های کشورهای عربی، همگی پایتخت هایی برای اسرائیلی ها خواهند بود".

" اسرائیل، کشوری در منطقه و بخش جدایی ناپذیر از سرزمین های عربی است، حتی اگر سیاست، آنرا تقسیم کند، اما تاریخ و جغرافیا، ما را با یهودیان گردهم می آورد."

"به نفع اسرائیل نیست که از کشورهای اطراف خود منزوی و جدا باشد و به نفع عرب ها نیز نیست که اسرائیل از کشورهای همسایه اش، منزوی و جدا باشد" .

"کالاهای اسرائیلی ، باکیفیت هستند و قیمت های آن منطقی است و کلاهبرداری و غل وغش در آنها نیست، زیرا آن ها در تجارت اصیل هستند از این جهت، بازگشت مشتری به نزد آنان، برایشان مهم است، از شما تجار می خواهم که به جای تجارت با ترکیه با اسرائیل تجارت کنید".

"نزدیک شدن به اسرائیل، به نفع امنیت منطقه اعم از اعراب و یهودیان است و شکاف و اختلاف نظر میان همه طرف ها را کم می کند."

"خواهان استفاده از اصطلاح «اسرائیل دوست» به جای «اسرائیل دشمن» هستم."

"از اسرائیلی ها میخواهم اگر به امارات سفر کردند، به منزلم بیایند".

"اگر من بدانم که جنایتی در اسرائیل انجام خواهد شد، به عنوان یک نیروی امنیتی به مقامات امنیتی در اسرائیل اطلاع خواهم داد که انفجاری در فلان مکان روی خواهد داد".

"گفتند که حماس از اخوان المسلمین جدا شد، ای مردم ، افعی فقط پوست انداخته، این گروه افعی، فقط ظاهرش تغییر کرد، حماس افعی است و در پوست اخوانی خود باقی خواهد ماند.

"روابط با اسرائیل، خط دفاع از ناآرامی هایی است که اخوانی ها در منطقه به وجود آورده اند".

"اگر فلسطین به عرب ها بازگردانده شود، به ویرانه ای در دستان حماس و دیگر طرف ها تبدیل خواهد شد و در واقع همه فلسطین با یهودی ها هستند وچیزی از فلسطین باقی نمانده که آزاد شود".

"حزب الله با مواد مخدر به شکلی خطرناک تجارت می کند."

"عرب ها باید به هر قیمتی شده، تصمیمی برای پایان دادن به حزب الله بگیرند".

سخنان خلفان را به عینه و بدون کم و زیاد نقل کردیم و درباره آن شرح و توضیحی ارائه نکردیم تا خود خواننده ، تصویری را از شخصی که این سخنان را گفته است، در ذهن خود ترسیم کند و با ابعاد شخصیت و طرز تفکر وی آشنا شود.

قبل از اینکه به پایان مطلب برسیم ، آخرین توئیت های خلفان را در صفحه رسمی وی در توئیتر می آوریم که مهم ترین آن به شرح زیر است :

"کشورهای خلیج [فارس] با اسرائیل نیستند..اگر با شیطان هم باشند باید برای مقابله با نقشه های ایران در جهان عرب با یکدیگر هم پیمان شوند".

"طرح و نقشه ایران، بلعیدن کشورهای عربی است".

"ساکنان یمن شمالی دچار طایفه گرایی از نوع ایرانی شده اند و به همین خاطر این همه کینه از اهل سنت به دل گرفته اند".

"ایران امروز، انبوهی از گروه های تروریستی است، از تهران تا یمن، تا لبنان و سوریه و حماس و ... این یک نوار تروریستی خطرناک است ... البته عراق را فراموش نکنید".

"موضوع ایران، موضوع سنی و شیعه نیست، بلکه موضوع عرب و عجم است."

این سخنان، سخنانی کاملاً صهیونیستی که از نژادپرستی و طایفه گرایی به شکل مشمئز کننده ای با هدف تجزیه امت های عربی و اسلامی استفاده می کند تا " اسرائیل " قوی تر بماند.

وی گاهی در سخنان خود از تنفر شیعیان از اهل تسنن سخن می گوید و گاهی دیگر می گوید که موضوع، موضوع شیعه و اهل تسنن نیست، بلکه می گوید که قضیه ایران، قضیه عرب و عجم است و این دقیقا همان چیزی است که صهیونیست ها آنرا تبلیغ می کنند و ما مجبور شدیم که سخنان وی را به همان شکلی که هست نقل کنیم تا خواننده، با مزدوران عرب زبان صهیونیست ها آشنا شود و بداند که این مزدوران چگونه با شیوه های صهیونیستی، به دنبال اجرای طرح های صهیونیستی در جوامع عربی و اسلامی هستند.

از این رو، همچنان با دوستانم که می خواهند خلفان وامثال آن ساکت شوند، از این جهت که سخنان آنان، حال شونده را بد خواهد کرد، مخالفم ، بلکه بالعکس ، می خواهم که خلفان حرف بزند تا ملت های عرب این گونه مزدوران و بردگان صهیونیست ها را بشناسند و با چهره واقعی آنان آشنا شوند. خلفان از تو می خواهم که ساکت نشوی !

پربیننده ترین خبرها