الجزایر: حمایت از فلسطین، از اصول سیاست خارجی ماست

الجزایر: حمایت از فلسطین، از اصول سیاست خارجی ماست
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 05:22

وزیر اطلاع‌رسانی و سخنگوی رسمی دولت الجزایر دوشنبه شب گفت که حمایت از آرمان مردم فلسطین یکی از اصول سیاست خارجی این کشور است.

العالم - الجزایر

"عمار بلحیمر" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک که بخش‌هایی از آن دوشنبه شب منتشر شد، تصریح کرد: مردم و دولت الجزایر در کنار کشور فلسطین ایستاده‌اند.

بلحمیر افزود: مواضع و تلاش‌های الجزایر در جهت منافع تشکیلات خودگردان فلسطین و حامی خاک و حقوق ملت آن است.

وزیر اطلاع‌رسانی الجزایر در پایان افزود که کشورش همچنان متعهد به دفاع از آرمان ملت فلسطین در تمامی مواضع و مناسبت‌هاست.

احزاب و شخصیت‌های الجزایر توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را که ۲۳ مردادماه زیر نظر آمریکا صورت گرفت، محکوم کرده بودند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

خیانت امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی پیش از این نیز محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی را به دنبال داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها