گوترش: صنعت گردشگری بر اثر شیوع کرونا به شدت زیان دیده است

گوترش: صنعت گردشگری بر اثر شیوع کرونا به شدت زیان دیده است
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 13:09

آنتونیو گوترش از همه کشورها خواست تا صنعت گردشگری را از شر چنگال پیامدهای ویروس کرونا نجات دهند.

العالم - جهان

به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در یک پیام توئیتری با ابراز نگرانی از لطمه دیدن صنعت گردشگری جهان تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: ضروری است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی شود.

وی نوشت: بسیار دردناک است که شاهدیم، چگونه صنعت گردشگری که ازهر ۱۰ فرد بر روی زمین یک نفر در این بخش فعال است، به واسطه همه گیری بیماری کووید-۱۹ ازبین رفته است.

وی افزود: ضروری است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی شود.

اظهارات کامل دبیرکل سازمان ملل بر روی وب‌سایت این سازمان نیز قرار گرفته و در ادامه به نقل از وی آمده است: گردشگری یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی جهان است و معاش صدها میلیون نفر از این طریق تامین می شود.

گوترش افزود: صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی و پیشرفت کشورها می شود. گردشگری باعث شد تا مردم، فرهنگ ها و منابع طبیعی غنی دیگر کشورها را تجربه و مشاهده کرده و بشریت به یکدیگر نزدیک تر شوند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه می گوید: به همین علت، شاهدیم چگونه صنعت گردشگری به واسطه همه گیری بیماری کووید-۱۹ از بین رفته و این موضوع دردناک است.

گوترش افزود: تنها درپنج ماه نخست سال جاری میلادی بیش از نیمی از گردشگران جهان کاهش یافته و زیانی حدود ۳۲۰ میلیارد دلار به بار آمده است و زندگی و معاش ۱۲۰ میلیون نفر که بطور مستقیم در ارتباط با صنعت جهانگردی هستند، به مخاطره افتاده است.

وی افزود: این بحرانی است که شوک بزرگی را بر اقتصادهای توسعه یافته وارد کرده اما برای کشورهای در حال توسعه یک فوریت محسوب میشود.

گوترش ادامه داد: گردشگری همچنین یک رکن کلیدی برای گفتمان میراث فرهنگی و طبیعی است، ضروری است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی شود اما این امر باید در مسیر امن صورت گیرد.

پربیننده ترین خبرها