هدف بن زاید از توطئه علیه فلسطین چیست؟

هدف بن زاید از توطئه علیه فلسطین چیست؟
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 16:39

اعلام عادی سازی رابطه میان امارات و رژیم صهیونیستی اهداف مهمی را دارد که اولین آن تحقق توطئه های بن زاید علیه مساله فلسطین و ثابت کردن بیش از پیش دشمنی اش با جنبشهای مقاومت ضد صهیونیستی است. 

العالم – نظرکده

کارشناسان معتقدند که یکی دیگر از اهداف این عادی سازی، جبران شکست آمریکا در زمینه اجرای قرارداد قرن بود اما این عادی سازی به خاطر هوشیاری ملتهای عربی و مخالفت این ملتها با آن، با شکست مواجه خواهد شد.

به گفته کارشناسان، موضوع دیگر آن است که عادی سازی رابطه امارات و رژیم صهیونیستی، برای ترامپ و نتانیاهو به خاطر پیروزی در انتخابات آتی بسیار ضروری بود، به ویژه که آمریکا به خاطر شکست در جنگ علیه محور مقاومت و سوریه، این عادی سازی را نوعی چالش آفرینی علیه ایران می داند.

کارشناسان خاطر نشان کردند که کشورهای عربی هیچ نفعی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی برند به این دلیل که ملتهایشان به طور حتم با آن مخالفت می کنند و این موضوع تاثیری منفی بر آینده حکام عرب دارد، مانند مردم امارات که اکثرا با توافق کشورشان با رژیم صهیونیستی مخالفند و نتانیاهو به خاطر مسائل امنیتی ناشی از همین مخالفت نتوانست به بحرین و امارات سفر کند.

آنان یادآور شدند که آنچه میان امارات و رژیم صهیونیستی، روی داد، عادی سازی نیست بلکه ائتلاف این دو علیه مقاومت ضد صهیونیستی است.

به گفته کارشناسان، حکومت امارات نیازی به رابطه با رژیم صهیونیستی ندارد اما به این خاطر اقدام به عادی سازی کرد که دشمنی اش را بیش از پیش با نیروهای مقاومت ضد صهیونیستی نشان داده و دامنه تخریب کشورهایی مانند سوریه، لیبی، یمن، لبنان و عراق را در راستای تحقق اهداف شوم صهیونیستی گسترش دهد.

آنان گفتند که امارات به همین دلیل، بیش از گذشته، گروههای مقاومت فلسطین را در تنگنای مالی قرار داده و همزمان، ضمن بازداشت فلسطینیان ساکن امارات به دلایل واهی، برخی از آنان را به بهانه ارتباط با گروههای مقاومت در غزه اخراج کرده است.

کارشناسان تصریح کردند که یکی دیگر از مهمترین اهداف امارات از عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها