دربی پایتخت به کام آبی ها/ استقلال، کار پرسپولیس را با ضربات پنالتی تمام کرد/ استقلال 6 ـ پرسپولیس 3

دربی پایتخت به کام آبی ها/ استقلال، کار پرسپولیس را با ضربات پنالتی تمام کرد/  استقلال 6 ـ پرسپولیس 3
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 19:58

صف آرایی دو تیم استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام حذفی در پایان وقت 90 دقیقه قانونی با تساوی دو بر دو به اتمام رسید و بازی به وقت های اضافه کشیده شد، در پایان وقت اضافه هم توپی از دروازه ها رد نشد و در نهایت بازی به پنالتی کشیده شد که استقلال با نتیجه 6 بر 3 پرسپولیس را حذف کرد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

صعود استقلال به مرحله فینال جام حذفی با حذف پرسپولیس در دربی پایتخت در شرایطی رقم خورد که دو تیم در 90 دقیقه وقت قانونی به تساوی 2 بر 2 دو رسیده بودند و در وقت های اضافه هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و کار به پنالتی کشیده شد.

ضربات پنالتی با ضربه بازیکن استقلال شروع و گل اول برای این تیم در شرایطی به ثمر رسید که پنالتی تیم پرسپولیس را دروازه بان استقلال گرفت و در نهایت یک ضربه دیگر پنالتی را نیز پرسپولیس از دست داد و به اوت زد، در این بین بازیکنان استقلال تمامی پنالتی ها را تبدیل به گل کرده و در نهایت با نتیجه 6 بر 3 پرسپولیس را از گردونه جام حذفی کنار زدند و به فینال این جام راه یافتند.

استقلال در ضربات پنالتی به برتری چهار بر یک رسید و در مجموع با حساب ۶ بر ۳ برنده شد.

با برد استقلال در دیدار شهرآورد، این تیم روز پنجشنبه هفته آینده ۱۳ شهریور ماه برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی به مصاف تراکتور در مشهد خواهد رفت.

تیم های استقلال و پرسپولیس که از ساعت ۱۹ امروز (چهارشنبه) در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور، بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته بودند، در پایان وقت 90 دقیقه بازی به تساوی 2 بر 2 بر رسیدند تا این بازی حساس به وقت های اضافه کشیده شود.

نیمه اول وقت اضافه درحالی آغاز شده است که در صورت اتمام بازی با نتیجه تساوی در پایان وقت های اضافه، کار به پنالتی کشیده خواهد شد تا تیم صعود کننده به مرحله فینال مشخص شود.

گل ها: مهدی قائدی (4) محمد دانشگر (90+3) استقلال، بشار رسن (48) علی علیپور(89) پرسپولیس

قضاوت این دیدار را «پیام حیدری» با کمک‌های «محمدرضا ابوالفضلی» و «علیرضا ایلدروم» برعهده دارد.

اخطار: بهزاد غلامپور مربی، فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، سیامک نعمتی و علی علیپور از پرسپولیس

برنده این جدال به فینال جام حذفی صعود خواهد کرد. پیش از این تیم فوتبال تراکتور با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان به فینال جام حذفی صعود کرده است.

حساسیت‌های بالای بازی موجب شد تا توپ در میانه میدان به طور متوالی از دست برود و تیم ها کار را با احتیاط دنبال کنند.

در دقیقه 4، مهدی قائدی با حرکت عرضی در خط دفاعی پرسپولیس با ضربه‌ای فنی توپ را به گوشه دروازه رادوشویچ فرستاد تا در دربی 92 خیلی زود گل به ثمر برسد.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس برای جبران گل خورده با طراحی حملات از جناحین در پی گلزنی بودند.

در دقیقه سیزدهم «مهدی ترابی» با حرکتی انفرادی به پشت محوطه جریمه استقلال رسید و با خطای واضح «مسعود ریگی» متوقف شد تا هافبک آبی‌پوشان نخستین کارت زرد بازی را دریافت کند.

در دقایق ۱۶ و ۱۸ «رادوشوویچ» با واکنش‌های مناسب خود اجازه نداد تا بار دیگر دروازه پرسپولیس باز شود.

پرسپولیس در میانه میدان عملکرد نامناسبی داشت و همین امر سبب شد تا «کمال کامیابی نیا» در دقیقه ۲۶ وارد میدان شده و «سیامک نعمتی» به جناح راست خط دفاعی برود و کامیابی‌نیا در پست هافبک دفاعی قرار بگیرد.

سرخپوشان نمی‌توانستند خود را به دروازه استقلال نزدیک کرده و موقعیت گلزنی ایجاد کنند و در طرف مقابل استقلال در ضد حملات بسیار خطرناک نشان می‌داد.

در نهایت نیمه نخست با برتری یک بر صفر استقلال همراه شد.

نیمه دوم

با آغاز یمه دوم محمد نادری به جای سیدجلال حسینی وارد میدان شد و در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفت و خلیل‌زاده به مرکز دفاع رفت.

در دقیقه ۴۸ کار تیمی زیبای بازیکنان پرسپولیس با شوت «بشار رسن» همراه شد تا گل تساوی ثبت شود.

در دقیقه ۵۰ «فرشید اسماعیلی» به دلیل مصدومیت جای خود را به «فرشید باقری» داد.

در دقیقه ۶۰ «محمد نادری» که بین دو نیمه به میدان امده بود مصدوم شد و جای خود را به «اوساگونا» داد.

در ادامه، سرخ‌پوشان با حرکات «مهدی ترابی» از جناح چپ بارها خط دفاعی را با مشکل مواجه کرد.

سپس بازی روند متعادلی گرفت و از حملات خطرناک تیم‌ها کاسته شد.

در دقیقه ۸۹ حرکت عالی شاگردان گل‌محمدی و ارسال «سیامک نعمتی» با ضربه «علی علیپور» همراه شد و گل دوم پرسپولیس درون دروازه حریف جای گرفت.

در دقیقه ۹۲ ضربه سر عالی‌«محمد دانشگر» مدافع پیش تاخته استقلال کار را به تساوی دو بر دو کشاند تا تیمش از شکست و حذف شدن، رهایی پیدا کند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و سایر اعضای کادرفنی این دیدار را از نزدیک تماشا می کنند.

برنده دیدار شهرآورد، روز ۱۳ شهریورماه برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی به مصاف تراکتور می‌رود.

ترکیب پرسپولیس

رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی، مهدی شیری(کمال کامیابی‌نیا)، احمد نوراللهی، بشار رسن، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری و علی علیپور

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی

پربیننده ترین خبرها