وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شد؛ پارلی با مقامات عراقی دیدار می‌کند

وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شد؛ پارلی با مقامات عراقی دیدار می‌کند
پنج‌شنبه 6 شهريور 1399 - 10:37

منابع خبری با گزارش اینکه وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شده است، خبر دادند که وی با مقامات بلندپایه عراقی دیدار خواهد کرد.

العالم - اروپا

شبکه خبری «فرانس۲۴»، امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که «فلورنس پارلی»‌ وزیر دفاع فرانسه، شامگاه روز چهارشنبه، وارد بغداد شده است.

فرانس ۲۴، نوشت که پارلی «در راستای حمایت از دولت جدید عراق که هم‌اکنون با بحران‌های سیاسی،‌ اقتصادی و بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کند و برای دومین بار طی شش هفته گذشته، شامگاه روز چهارشنبه، وارد بغداد شده است».

طبق اعلام دفتر وزیر دفاع فرانسه، او صبح امروز با فرمانده ائتلاف بین‌المللی، «برهم صالح» رئیس‌ جمهور عراق، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و بعد از ظهر با «جمعه عناد الجبوری» وزیر دفاع عراق دیدار خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که پارلی در این سفر بر مسائل مهمی که پیشتر، «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه در سفر به عراق آنها را مورد بررسی قرار داد، از «جمله مبارزه با سازمان تروریستی داعش و احترام به حاکمیت عراق»، متمرکز خواهد شد.

وزیر خارجه فرانسه به تاریخ شانزدهم ژوئیه به عراق سفر کرده بود و با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و سایر مقامات سیاسی ارشد این کشور دیدار و در خصوص تحولات این کشور، روابط دوجانبه و مسائل سیاسی و امنیتی با مقامات عراقی گفت‌و‌گو کرده بود.

در ادامه گزارش فرانس۲۴ همچنین اشاره شده است که وزیر دفاع فرانسه در گفت‌و‌گو با مقامات عراقی به موضوع «دخالت ترکیه» در خاک عراق و به‌ویژه حملات هوایی علیه مواضع «پ.ک.ک» در کردستان عراق خواهد پرداخت.

فارس

پربیننده ترین خبرها