راه اندازی هشتگ «المهره در اسارت آل‌سعود» و درخواست یمنی‌ها برای قیام علیه اشغالگران

راه اندازی هشتگ «المهره در اسارت آل‌سعود» و درخواست یمنی‌ها برای قیام علیه اشغالگران
پنج‌شنبه 6 شهريور 1399 - 18:52

کاربران شبکه‌های مجازی یمن ضمن راه اندازی هشتگ «المهره در اسارت آل سعود»، جنایات سعودی ها در استان المهره واقع در شرق این کشور را محکوم کرده و خواستار قیام سراسری علیه اشغالگران سعودی و اماراتی و مزدورانشان شده‌اند.

العالم - داغ های مجازی

نظامیان سعودی و مزدوران وابسته به آن همچنان در استان المهره یمن جولان می دهند. حمله به گذرگاه مرزی "شحن" در مرز با عمان تازه ترین حرکت آنها در این استان است.

منابع یمنی فاش کردند که نیروهای سعودی با زرهپوش و پشتیبانی هوایی به گذرگاه "شحن" در استان المهره حمله کردند. فرمانده این نیروها به "حکومت محلی" گفته است که در حال اجرای فرامین مقامات عالی رتبه عربستان است و این حمله پس از توافق بین استاندار و قبایل المهره درباره توقف درگیری انجام می شود.

شایان ذکر است که از زمان آغاز تجاوز عربستان به یمن تحت عنوان "توفان قاطعیت" در سال 2015 ائتلاف متجاوز هدف خود از این حمله را حمایت از دولت "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و به اصطلاح "دولت قانونی" اعلام کرده بود در حالی که هدف اصلی در واقع اشغال یمن و غارت ثروت هایش بود.

کاربران شبکه های اجتماعی ضمن محکوم کردن جنایات سعودی ها در المهره خواستار قیام عمومی در مقابل اشغالگران سعودی و اماراتی و مزدورانشان شده اند.

کاربری با عنوان "Dr: omar bahaj" گفت: عربستان هرگز دست از اشغال اراضی یمن برنمی دارد. نصف خاک عربستان در واقع متعلق به یمن است. عربستان و امارات در غارت دارایی ها و خاک یمن اشتهای سیری ناپذیر دارند. وقت آن رسیده است که زمین های اشغال شده را پس بگیریم.

کاربر دیگری با عنوان "د/ ريما عبدالله" اقدامات عربستان در المهره را اشغالگری توصیف کرده و نوشت: اشغال تمام عیار در المهره توسط عربستان اشغالگر غاصب.. پیام ما به آزادگان در مأرب و تعز این است که هم اکنون یک دولت کاری متشکل از آزادگان غیر وابسته به ائتلاف کثیف سعودی تشکیل دهید و این دولت را اعلام کنید و به زودی واکنش رژیم غاصب و اشغالگر سعودی را خواهید دید.

اتفاقاتی که این روزها در استان های جنوبی یمن می افتد، شک و تردیدهایی را که از اول درباره ه هدف واقعی از طرح موسوم به توافقنامه ریاض یا توافقنامه ریاض 2 بود، به یقین نزدیک تر کرده است و مؤید دیدگاه کسانی است که اعتقاد دارند ائتلاف سعودی – اماراتی برای تقسیم قدرت و ثروت و مشروعیت بخشیدن به مداخله نظامی خود در یمن از طریق امضای چنین توافقنامه هایی همدست و همداستان شده اند توافقنامه هایی که صرفاً سرپوشی برای نشان دادن چهره ای خوب از ائتلاف است ولی این ائتلاف با رفتارهایش باعث نارضایتی بسیاری از افراد و گروه ها در جنوب یمن شده است.

اتفاقات جاری صحت این اعتقاد را نشان می دهد که درگیری بین طرفداران عربستان و طرفداران امارات با همدیگر مؤید این امر است. در حالی که قرار بود توافقنامه ریاض اجراء و دولتی مشترک تشکیل شود ولی اوضاع به وضعیت اول برگشت زیرا شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات است، یک ماه پیش از تعلیق مشارکت خود در مذاکرات مربوط به اجرای توافقنامه ریاض خبر داد و علت این امر هم افزایش اختلافات بین گروه های متخاصم درباره مواد توافقنامه و همچنین نقض مستمر آتش بس و ناکامی تدابیر مربوط به عملیات نظامی بود.

و سرگرد "مازن المیسری" نیز در تویتر نوشت: ای فرومایگان از کشور من بیرون بروید ما نیازی به کمک شما نداریم و اعتمادی هم به شما نداریم زیرا نقابی که در زیر آن پنهان می شدید، کنار رفته است و عالم و آدم شما را می شناسد.

"فاطمه شرواح المهری" نیز نوشت: پس از اشغال سقطری و تلاش برای اشغال المهره آیا بعضی ها همچنان تصور می کنند که ائتلاف سعودی برای بازگرداندن دولت قانونی پا به یمن گذاشته است؟

حساب کاربری "صدأم" هم نوشت: عربستان وامارت طرح شیطانی و توطئه آمیزی را برای یمن آماده کرده اند. عربستان برای فریفتن یمنی ها حقه بازی می کند . آیا سکوت عبدربه رئیس جمهور (مستعفی و فراری یمن) ادامه خواهد داشت تا عربستان و امارات بند بند نقشه شیطانی خود را در یمن اجراء کنند.

"عبدالحمید السلطان" هم نوشت: ائتلاف اشغالگر سعودی امروز در المهره با خودخواهی و رفتارهای خطرناک خود همه تلاش های حل بحران را به بن بست کشاند و درب گفتگو را بست و همه گزینه های مسالمت آمیز را از روی میز به زمین ریخت . بعد از این چاره ای بجز به دست گرفتن تفنگ برای پایان دادن به اشغالگری وجود ندارد. هیچ اقدامی بجز مبارزه مسلحانه نباید انجام شود و هیچ چاره ای بجز مبارزه وجود ندارد و هیچ راهی بجز قیام مسلحانه نیست.

پربیننده ترین خبرها