حضور گسترده یمنی ها در مراسم گرامیداشت عاشورای حسینی + ویدئو

يکشنبه 9 شهريور 1399 - 17:27

میدان های صنعا و تمام استانهای یمن صبح امروز یکشنبه شاهد حضور گسترده مردمی برای گرامیداشت سالروز شهادت امام حسین علیه السلام  در روز عاشور بودند.

العالم ـ یمن

در صنعا پایتخت یمن ده‌ها تجمع گسترده در مناطق مختلف شهر برگزار شد. در این مراسم‌ها اشعار و سخنرانی هایی در خصوص انقلاب امام حسین(ع) و مقابله و ایستادگی ایشان در برابر ظالمان و طاغوتیان و نیز درباره پیامدهای فاجعه عاشورا برای امت اسلامی مطرح شد.

سخنرانان، فاجعه کربلا و حرکت امام حسین(ع) که به تنهایی در برابر ظالمان ایستاد و اتفاقات ناگوار و جنایتهایی که در حق فرزندان و کودکان و خویشاوندان او صورت گرفت را به فاجعه یمن ربط دادند.

یمن نیز از 6 سال پیش، تاکنون به تنهایی در برابر تجاوزگری سعودی آمریکایی ایستادگی کرد. در این 6 سال جنایتهای بیشماری علیه زنان و کودکان صورت گرفت.

همچنین در این مراسم ایات و احادیثی در وصف امام حسین و اهل بیت(ع) قرائت شد. همچنین بر مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی امریکایی اماراتی و حمایت از جبهه های جنگ تاکید شد.

سخنرانان همچنین بر پایبندی به مساله فلسطین و مسجد الاقصی و دیگر مقدسات اسلامی و آزادسازی فلسطین اشغالی و مقابله با سلطه گری آمریکا در منطقه تاکید و عادی سازی روابط امارات با صهیونیست ها را محکوم کردند.

صبح امروز یکشنبه نیز دهها تظاهرات و مراسم دیگری در شهرهای مختلف استان صنعا ودیگر استانهای کشور برای گرامیداشت روز عاشورا برگزار شد.

عصر امروز نیز مراسم عاشورا در 8 میدان صنعا در شهرهای بنی الحارث، الثوره و شعوب، معین، التحریر و الوحده، صنعای قدیم، الصافیه، السبعین و ازال برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها