خودنمایی نسخه جدید پمپئو در عراق/ سفیر واشنگتن در بغداد: عراقی ها خواهان حضور نظامی آمریکا در کشورشان هستند!

خودنمایی نسخه جدید پمپئو در عراق/ سفیر واشنگتن در بغداد: عراقی ها خواهان حضور نظامی آمریکا در کشورشان هستند!
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 23:14

وزیر خارجه آمریکا چه در داخل کشور و چه در عرصه بین‌المللی به بدترین وزیر خارجه در تاریخ آمریکا معروف است.

العالم- کشکول

"مایک پمپئو" از زمان تصدی سمت وزارت خارجه روابط واشنگتن را با تمامی کشورها به جز عربستان سعودی و امارات و همچنین رژیم صهیونیستی تیره کرده است.

برخی ناظران بر این باروند که شکست پمپئو در تمامی پرونده‌های سیاست خارجه آمریکا به این دلیل است که او دچار مرض "شیزوفرنی" است و از دنیای خارج دور افتاده و در دنیای خیالی و ساخته خودش سِیر می‌کند.

از شانس بدِ عراقی‌ها، نسخه کوچک‌شده پمپئو سفیر آمریکا در بغداد است؛ این سفیر، یعنی "متیو تولر" همچون اربابش، پمپئو از دنیای واقعی عراق جدا شده و درباره چیزها و اموراتی حرف می‌زند که فقط خودش آنها را می‌بیند.

او امروز در کنفرانسی خبری در بغداد گفت: ما همواره از بسیاری از گروه‌های عراقی می‌شنویم که حضور نظامی آمریکا و مشارکت با ما باید ادامه داشته باشد.

سفیر آمریکا در عراق ادامه داد: " نیروهای افراطی وجود دارند که موشک به سمت مراکز نظامی و دیپلماتیک شلیک می‌کنند که این نشان دهنده آن است که این گروه‌ها منافع مردم عراق را در نظر نمی‌گیرند."

او این ادعاها را در حالی مطرح کرد که گویا فراموش کرده است که اربابش "دونالد ترامپ" با انجام جنایتی بزدلانه، فرمانده شهید "سردار قاسم سلیمانی" و "ابو مهدی المهندس" را که علیه گروه تکفیری داعش می‌جنگیدند، در خاک بغداد به ترور رساند؛ جنایتی که نقض آشکار قوانین و منشورهای سازمان ملل و مغایر با ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

تولر در همین مصاحبه از پارلمان عراق خواست که توافقنامه‌های اخیر میان بغداد و واشنگتن را رد نکند. در حالی‌که قطعنامه اخیر این پارلمان را که در ماه ژانویه گذشته بر خروج کامل نیروهای آمریکایی و بسته شدن پایگاه‌های‌شان در عراق تأکید کرده است، نادیده گرفته، و حتی دولت متبوعش تلاش می‌کند با فشار آوردن به دولت بغداد، قطعنامه مذکور را دور بزند. در واقع، پمپئو و تولر نمی‌دانند که ملت عراق هرگز جنایت‌های آمریکا علیه فرزندان عراقی را فراموش نخواهند کرد و تنها گزینه آمریکا این است که عراق را در اسرع وقت ترک کند.

پربیننده ترین خبرها